برگزاری نشست تخصصی بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری در قم

افتتاحیه و اولین نشست تخصصی همایش ملی بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری با همکاری جهاد دانشگاهی استان، جهاد دانشگاهی دانشگاه قم و علوم پزشکی استان در دانشگاه قم برگزار شد.

دکتر لیلا ناصری دبیر همایش ملی بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی، خلا‌های قانونی روش‌های درمان ناباروری و راهکار‌های آن، امکان سنجی خرید و فروش اهدای تخمک، اهدای جنین و رحم اجاره‌ای در درمان ناباروری از منظر فقهی را از اهداف برگزاری همایش عنوان کرد.

دبیر همایش ملی بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی،  افزود: انواع روش‌ها و پروتکل‌های اهدای تخمک اهدای جنین و رحم اجاره‌ای، چالش‌های مرتبط با اهدای تخمک اهدای جنین و رحم اجاره‌ای، حقوق مالکانه در اهدای تخمک اهدای جنین و رحم جایگزین، حقوق ارث و نفقه در اهدای تخمک اهدای جنین و رحم اجاره‌ای، چالش‌های فقهی حقوقی اهدای تخمک اهدای جنین و رحم اجاره‌ای از محور‌های اصلی این همایش است.

دکتر لیلا ناصری گفت: طبق پیمایش‌های انجام شده در سال ۹۸ از ۱۶ میلیون زوج در کشور سه میلیون زوج، ناباروری اولیه و ثانویه را تجربه کرده اند.

دبیر همایش ملی بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی،  بالا رفتن سن ازدواج و نبود تمایل برای فرزند دار شدن را از علل ناباروری دانست افزود: طبق پیمایش‌های علوم پزشکی میزان شیوع ناباروری در قم متوسطه رو به بالاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار