رتبه نخست ثبت آثار ملی در خراسان رضوی متعلق به مشهد است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: این شهرستان با ۲۳۱ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی رتبه نخست خراسان رضوی را در میان سایر شهرستان‌ها به خود اختصاص داده است.

حسین امیرکلالی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: بیشترین آثار تاریخی ملی در بخش مرکزی مشهد قرار دارد.

او افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و نیروی متخصص استفاده از ظرفیت انجمن‌های میراث‌فرهنگی و مردمی در حفظ و مرمت آثار تاریخی نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

رئیس میراث فرهنگی مشهد یکی از وظایف ذاتی این اداره را رصد روزانه و پایش وضعیت آثار تاریخی دانست و ادامه داد: امسال در این راستا عملکرد خوبی برجا مانده، به طوریکه از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه چهار هزار و ۶۶۰ بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی شهر انجام شده است.

امیرکلالی بیان کرد: در پی انجام این نظارت‌ها با ۱۸ مورد حفاری غیر مجاز برخورد و هفت مورد گزارش وقوع جرم تنظیم شده و متخلفان به مقام قضایی معرفی شدند.

او تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲۷ مورد از گزارش‌های مردمی رسیدگی شده و با متخلفان در حوزه آثار تاریخی خراسان رضوی برخورد قانونی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد تاکید کرد: یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان انجام نظارت‌های مستمر و پایش آثار تاریخی را همچنان با کمک مردم در دستور کار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار