ثبت بیش از ۱۰ هزار مورد واقعۀ ازدواج در لرستان

مدیرکل ثبت احوال لرستان از ثبت بیش از ۱۰ هزار مورد واقعۀ ازدواج در استان خبر داد.

فریبرز امیری‌پریان گفت: جمعیت لرستان بعد از سرشماری ۱۳۹۵ به یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۹۱۴ نفر رسیده که از این تعداد ۹۵۳ هزار و ۶۸۸ هزار نفر مرد و ۹۲۸ هزار و ۲۲۶ نفر نیز زن هستند.

وی با اشاره به آمار جمعیت شهری و روستایی در لرستان ادامه داد: ۶۴.۲ درصد از جمعیت در شهر‌ها و ۳۵.۸ درصد نیز در روستا‌های این استان سکونت دارند.

امیری‌پریان با تأکید به اینکه لرستان رتبۀ چهاردهم کشور در ثبت ولادت در پایان سال ۱۴۰۱ را کسب کرده است، گفت: رتبۀ هفدهم در ثبت واقعۀ فوت، رتبۀ هشتم در ثبت واقعۀ ازدواج و رتبۀ هفدهم را در ثبت واقعۀ طلاق کسب کرده‌ایم.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار و ۹۵۲ واقعۀ ولادت در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۲ در این استان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۵۱۴ نفر پسر و ۸ هزار و ۴۳۶ نفر نیز دختر هستند.

این مسئول با تأکید به اینکه ۱۰۰ دختر به‌ازای هر ۱۱۳ پسر در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در لرستان متولد شده است، اظهار کرد: ۶۴ درصد ولادت‌ها در جمعیت شهری و ۳۶ درصد نیز در جمعیت روستایی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ نوزاد در هر شبانه‌روز از ابتدای امسال تاکنون در لرستان متولد شده است، افزود: ۹۸.۳ درصد ثبت ولادت‌ها در این استان زیر مهلت قانونی ۱۵ روزه به ما مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه ۳۶۶ مورد از ولادت‌ها در لرستان دوقلو است، گفت: ۱۲ مورد از ولادت‌ها در این استان نیز به‌صورت سه‌قلوزایی است.

وی با تأکید به اینکه ۷۳۷۷ واقعۀ فوت در ۹ ماهه نخست ۱۴۰۲ در لرستان به ثبت رسیده است، بیان کرد: ۵۶.۵ درصد از این تعداد مرد و ۴۳.۵ درصد نیز زن هستند و ۲۷ مورد واقعۀ فوت در هر شبانه‌روز به ثبت رسیده است.

امیری‌پریان با اشاره به ثبت ۱۰ هزار و ۲۹۶ مورد واقعۀ ازدواج در لرستان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: ۳۷ مورد ازدواج در هر شبانه‌روز از ابتدای امسال تاکنون به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال لرستان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در این استان برای مردان ۲۸.۷ سال و ۲۳.۵ سال برای زنان است، اظهار کرد: ۳۶۴۶ مورد طلاق از ابتدای امسال در این استان به ثبت رسیده است.

 

برچسب ها: ازدواج ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.