افزایش ۸ درصدی تولید صنعت پتروشیمی در ۸ ماه ۱۴۰۲

قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از افزایش ۸ درصدی تولید صنعت پتروشیمی در ۸ ماه امسال خبر داد.

فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت:میزان تولید محصولات پتروشیمی در همین ۸ ماهه ابتدای سال ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته اضافه شده است ولی زمانی که به آمار صادرات نگاه می کنیم می بینیم در این بخش رشد قابل توجه ای نداشته ایم.

او گفت:فروش داخلی شرکت های پتروشیمی توانسته اند این ۸ درصد را اضافه کنند؛ به طور کلی وقتی که آمار صادرات کاهش می‌یابد بدین معنی است که تولیدی شرکت ها به سمت بازار داخل گسترش پیدا کرده است.

او گفت:ما در ۶ ماهه اول امسال چیزی حدود ۲۵ درصد محصولات پلیمری بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان پایین دست قرار داه ایم،ما در همین مدت ۶ ماهه اول با ارز ۲۸و ۵۰۰ تومانی که قیمت پایه بورس کالا رقم می خورد ولی در ۶ ماهه دوم سال این رقم به ارز مبادله ای  اصلاح شد.

کریمایی گفت: همین که این ارز اصلاح شد تقاضای بازار کاهش یافت و این نشان می دهد که بخشی از افزایش عرضه در ۶ ماهه نخست سال ناشی از نرخ تثبیتی ارز باشد که امیدوارم این گونه نباشد.

او گفت: اگر ما این ۸ درصد فروش را تأمین بدهیم به تمام سال احتمالا چیزی بالغ بر ۷۶ میلیون تن را محقق خواهد شد.

او گفت: زمانی که بحث خوراک پتروشیمی‌ها ها می شود همه متوجه خوراک گاز می شویم در حالی که صنعت پتروشیمی ۴۰ درصد آن به گاز وابسته است مقداری خوراک مایع به این صنعت کمتر توجه شده است.

کریمایی گفت: ۵۰ درصد صنعت از دست رفته پتروشیمی کمبود خوراک است که اگر به آن توجه کنیم، افزوده قابل توجهی برای صنعت پتروشیمی‌ها انجام می شود.

همچنین امروز یکی از خوراک هایی که با کمبود آن مواجهیم بحث نفتا است که به عنوان یکی از زنجیره های اصلی صنعت پتروشیمی تاثیرگذار است.

به گفته کریمایی، امیدواریم با تصمیمات اتخاذ شده مشکلات خوراک پتروشیمی‌ها بخصوص نفتا حل شود.

برچسب ها: پتروشیمی ، صنعت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار