برگزاری جشنواره سراسری نور تا نور در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری دومین جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز« نور تا نور» در مدارس با نیازهای ویژه استان خبر داد.

طالب محمدی اظهار کرد: در دومین جشنواره سراسری، ادبی و هنری نماز« نور تا نور» دانش آموزان با نیاز‌های ویژه دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی-حرکتی، کم توان ذهنی و چند معلولیتی، دانش آموزان تحت آموزش تلفیقی فراگیر  و همچنین کارکنان شاغل در مدارس استثنایی، مراکز جامع سنجش آموزش، توانبخشی مداخله بهنگام رشدی و تربیتی  ومعلمان رابط می‌توانند شرکت کنند.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از آیتم‌های شرکت این جشنواره نام برد و افزود: دانش آموزان در قالب خاطره نویسی، قصه نویسی، قصه گویی، شعر، عکاسی و نقاشی و کارکنان در قالب فرهنگی هنری شامل پادکست، موشن گرافی، طرح‌های گرافیکی، عکس، خوشنویسی و ادبی  می‌توانند در این جشنواره مشارکت کنند.

وی مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه امسال اعلام کرد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی، تا هفته اول بهمن ماه اعلام شده است  و از منتخبین  کشوری در ایام الله دهه فجر تقدیر می شود.

محمدی با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره به صورت فردی است و آثار باید در سال جاری تهیه شده باشد، اضافه کرد: به آثاری که همزمان با این جشنواره در مسابقات و جشنواره‌های دیگر شرکت کنند امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه  این جشنواره با همکاری اداره آموزش وپرورش خراسان رضوی، برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و کارکنان آموزش و پرورش استثنایی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اشاعه فرهنگ اقامه نماز، یک مسئولیت همگانی است که نیازمند، تبیین برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تبلیغ فضائل اخلاقی است و توجه به امر نماز و گسترش فرهنگ آن در مدارس امری ضروری است، افزود: اعتلای ایمان، ترویج گزاره‌های ارزشی نظام تعلیم و تربیت رسمی، زمینه سازی و ایجاد انس و الفت بیشتر به نماز، تقویت معنویت و فضائل اخلاقی و درونی سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره می‌باشد.  

در حال حاضر ۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در کردستان خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.