لرستان رتبه نخست کشور را در زمینه تکثیر بچه ماهی دارد

مدیرکل شیلات لرستان گفت: استان رتبه نخست کشور را در زمینه تکثیر بچه ماهی به خود اختصاص داده است.

کیارش بیرانوند در نشست مدیران شیلات غرب کشور که در سالن جلسات شیلات لرستان برگزار شد، اظهار کرد: استان با تولید سالانه ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تن بچه ماهی، رتبه نخست کشور را در زمینه تکثیر بچه ماهی به خود اختصاص داده است و با تولید متوسط سالانه۳۰ هزار تن ماهی سردآبی، هرساله رتبه اول تا دوم را کسب می‌کند.

وی تصریح کرد: ۵۳۴ مزرعه ماهیان سردآبی، ۷۸ مزرعه ماهیان گرمابی، حدود ۵۰ مزرعه ماهیان زینتی و ۳۶ مزرعه تکثیر در استان فعال است و پس از استان‌های ساحلی، رتبه نخست را در تولید ماهیان سردآبی دارد.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی پنج مجتمع آبزی‌پروری ماهیان سردآبی و خاویاری در این استان توسط دولت سیزدهم فراهم شده انجام است، افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه جهاد کشاورزی، شیلات و استانداری لرستان، هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مولدسازی به ایجاد زیرساخت‌های مجتمع‌های شیلاتی در استان اختصاص خواهد یافت.

بیرانوند با بیان اینکه این جلسات در راستای توسعه آبزی‌پروری در حوزه‌های مختلف استان‌های منطقه زاگرس است اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و کار‌های شاخصی که در استان انجام شده است امید می‌رود استان‌های منطقه زاگرس از تجربه‌های لرستان در زمینه آبزی‌پروری بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به‌ضرورت تبادل تجربیات استان‌ها در صنعت آبزی‌پروری و اقدامات خوبی که در سایر استان‌های غرب کشور صورت گرفته است، بیان کرد: این تجربیات نیز باید در راستای توسعه آبزی‌پروری لرستان مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب ها: ماهی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.