پکن: تایوانی‌ها در سمت درست تاریخ بایستند

رئیس دفتر امور تایوان در چین در پیامی به مناسب آغاز سال نو میلادی، از مردم جزیره تایوان خواست که با مخالفت با هرگونه جدایی‌طلبی، در سمت درست تاریخ بایستند.

به نقل از نشریه چاینا مورینگ پست، «سونگ تائو» رئیس دفتر امور تایوان در چین در پیامی به مناسب آغاز سال نو میلادی، از مردم تایوان خواست که در مسیر درست حرکت کنند و با هرگونه جدایی‌طلبی مخالفت کنند.

این اظهارات در زمانی مطرح می‌شود که در کمتر از دو هفته دیگر انتخابات ریاست و پارلمان تایوان برگزار خواهد شد و «ویلیام لای چینگته» نامزد انتخابی از حزب پیشروی دموکرات (DDP)‌ در نظر سنجی‌ها پیشتاز است.

انی مقام چینی افزود:‌ مردم تایوان با در نظر داشتن وضعیت کلی بین دو تنگه، باید در سمت درست تاریخ ایستاده و صلح و پیوند به سرزمین مادری را در این جزیره ترویج دهند.

سانگ خاطرنشان کرد که پکن از نیروهای میهن پرست و اتحاد مجدد جزیره تایوان با سرزمین اصلی چین استقبال و با جدایی طلبان و مداخله خارجی در راستای صلح و آرامش در این منطقه، مقابله خواهد کرد.

این اظهارات در حالی بیان شد که امروز اولین روز کاری چین بعد از آغاز سال جدید محسوب می شود و نشان می دهد که این انتخابات تا چه اندازه برای پکن از نظر تعیین روابط با تایوان و آمریکا مهم است.

اتخابات تایوان شکاف نسلی را بر سر اتحاد مجدد احتمالی با سرزمین اصلی چین آشکار می کند؛ نامزد حزب حاکم پیشرو دموکرات که متمایل به استقلال است، معاون رئیس جمهور ویلیام لای چینگ ته، در نظرسنجی ها از سایر نامزدهای این انتخابات پیش است.

رئیس دفتر امور تایوان در چین با بیان اینکه پکن معتقد است که پیوستن تایوان به سرزمین مادری با همکاری مردم این جزیره با یکدیگر، محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد چین در سال گذشته محیط مناسبی را برای مشاغل تایوانی فراهم کرده و تبادلات مردمی را به عنوان بخشی از تلاش های خود برای ترویج توسعه صلح آمیز گسترش داده است.

پکن مدت‌هاست «لای» را یک «جدایی‌طلب» و «مشکل‌ساز» خطرناک توصیف می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۳ دی ۱۴۰۲
مزدورا و نوکرا و سرسپرده ها همیشه تو سمت اشتباه تاریخ وایمیسن
آخرین اخبار