تدبیر و شجاعت از ویژگی‌های بارز حاج قاسم

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی هم درس تدبیر و هم درس شجاعت را به مسئولان و مردم می‌آموزد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان (تیپ فاطمیون) که در حسینیه ثارالله شهرستان بردسیر برگزار شد، تدبیر و شجاعت را یکی از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و اظهار داشت: بایستی مدیران و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نحوی تدبیر کنند که پس از یافتن بهترین راهکار و کوتاه‌ترین مسیر، برای پیاده سازی برنامه‌های خود شجاعت لازم را داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و رشادت‌های رزمندگان تیپ فاطمیون در دفاع از حریم اهل بیت (علیهم السلام) افزود: برخی از مسئولین در نظام جمهوری اسلامی ایران راه حل درست را پیدا می‌کنند؛ اما شجاعت و درایت لازم را برای اجرا کردن تصمیم درست را ندارند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س)، چهارمین سالگرد شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، فرمانده همیشه پیروز و شجاع جبهه مقاومت و همرزمانش شهید ابوالمهدی مهندس و شهید جعفری را تسلیت گفت.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حاج قاسم را یک شخص بحساب نیاورید، حاج قاسم سلیمانی یک مکتب است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حاج قاسم سلیمانی یک الگو برای انسان‌های ولایتمدار بود، مقام معظم رهبری یک افق را در مورد حاج قاسم سلیمانی باز کردند و حاج قاسم الگو و معلم شد، چون زندگی وی حیات طیبه بود، جز خدا و اخلاص در زندگی این مرد بزرگ دیده نمی‌شد.

وی بیان داشت: اولین معیار‌های وی در زندگی پاکیزه خود اخلاص بود، اخلاص به معنی مکتب دیده نشدن و معامله با خداست و مخلص کسی است که وظیفه خود را فقط و فقط برای خدا انجام دهد.

رئیس کل داگستری استان کرمان گفت: اگر فردی کار را مخلصانه و برای خدا انجام دهد خداوند او را بزرگ می‌کند و عزت می‌دهد همان طور که خداوند متعال حاج قاسم سلیمانی را در چشم مردم جهانیان عزت و عظمت داد، حتی دشمنان حاج قاسم نیز زبان باز کردند و از ویژگی‌های حاج قاسم تمجید کردند

وی افزود: بایستی از راه و آرمان ها، رفتار‌های شهدا درس بگیریم، شهدایی مانند شهید حججی وحاج قاسم برای ما حجت هستند.

وظیفه تمام مسلمین جهان اسلام دفاع از غزه است

وی به موضوع جهاد فی سبیل الله اشاره کرد و بیان داشت:جهاد و تلاش برای انجام وظیفه است و اگر مقام معظم رهبری صلاح بدانند که رزمندگان اسلام به فلسطین و غزه بروند و در مقابل صهیونیست‌ها بجنگند، این وظیفه تمام مسلمین جهان اسلام برای دفاع از غزه است و این آمادگی در مردم ولایت مدار ایران اسلامی وجود دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی با تمام مسئوایت‌ها گرفتاری‌هایی که داشت به داد مردم در بحران‌ها می‌رسید و مردم را تنها نمی‌گذاشت این در مکتب حاج قاسم یک اصل است.

وی از جوانان و نوجوانان خواست در مورد شخصیت و مکتب حاج قاسم سلیمانی بیشتر تحقیق کنند و وی را الگوی خود قرار دهند تا در این دنیا و دنیای آخرت سعادتمند شوند.

حجت الاسلام حمیدی ویژگی بعدی مکتب حاج قاسم که موجب حیات طیبه انسان‌ها می‌شود را توسل به اهل بیت عنوان کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس هرکجا که کارش گره پیدا می‌کرد به اهل بیت (علیهم السلام) و به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) توسل می‌کرد و به اطرافیان خود نیز توصیه می‌نمود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب ولایتمداری به معنی تبعیت بی چون و چرا از ولایت مطلقه فقیه است، حاج قاسم تا آخرین لحظه مطیع امر رهبری و ولی فقیه زمان خود بود و وظیفه شناسی و سربازی برای رهبری و نظام از شاخص‌های این مکتب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.