ابتلاء بیش از چهار هزار نفر در ساوه و زرندیه به قند و فشار خون

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه: در پویش ملی سلامت مشخص شد بیش از چهار هزار نفر از مردم ساوه و زرندیه به قند و فشار خون مبتلا هستند.

ناصح می‌گوید: این دانشکده در پویش ملی سلامت، غربالگری بیش از ۲۵۶ هزار نفر را در افق کاری خود قرار داده و تاکنون ۱۵۶ هزار و ۶۰ نفر از واجدان شرایط در شهرستان‌های ساوه و زرندیه زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

او میانگین شرکت افراد واجد شرایط شامل بالای ۱۸ سال و بانوان باردار در جغرافیای ماموریتی این دانشکده را ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: از تعداد افراد شرکت کننده در این پویش بیش از چهار هزار نفر مبتلا به پرفشاری خون و دیابت شناخته شدند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بیش از ۱۲۵ هزار نفر از افراد غربالگری شده در شهرستان ساوه و بیش از ۳۱ هزار نفر در شهرستان زرندیه در پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند که دو هزار و ۸۱۲ نفر مبتلا به پرفشاری خون و هزار و ۴۰۷ نفر مبتلا به دیابت شناسایی شده است.

ناصح با بیان اینکه بیماران شناسایی شده به پزشک معالج معرفی و آموزش‌های خود مراقبتی را دریافت کردند افزود: ۲۶ مرکز جامع سلامت، ۳۰ پایگاه سلامت و ۶۶ خانه‌های بهداشت در دو شهرستان هدف در دو نوبت صبح و بعدازظهر در این طرح فعالیت دارند.
او گفت: علاوه بر آن پایگاه‌های سیار هم به واحد‌های صنعتی و ادارات دولتی در این طرح خدمات غربالگری ارائه می‌کنند.

برچسب ها: قند خون ، فشار خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.