امواج ناپایدار بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: امواج ناپایدار بارشی آسمان جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد و با ورود این امواج آلاینده‌های جوی کاهش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از اوایل هفته جاری جوی آرام در منطقه حاکم شده و همین امر ساکن شدن هوا و افزایش آلاینده‌های را در پی داشته است که با ورود این امواج ناپایدار بارشی که با خود افزایش ابر و وزش باد به همراه دارند، از میزان آلاینده‌گی هوا در شهر‌های پرجمعیت کاسته می‌شود.

وی اضافه کرد: این امواج ناپایدار با خود بارش چندانی به همراه ندارند، اما در روز‌های پایانی هفته جاری با ورود امواج بارشی دیگر احتمال بارش برف و باران در جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته بوکان و پیرانشهر با حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و پلدشت با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی ۲ و ۱۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌های پاییز امسال نیز ادامه داد: در پاییز امسال به طور میانگین ۵۳.۳ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این میزان بارش در مقایسه با ۵۷.۱ میلی‌متر بارندگی سال قبل هفت درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت بارش‌ها نیز ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در این مدت میانگین بارش‌ها در مهاباد ۲۵.۳ میلی‌متر ثبت شد که در مقایسه با میانگین بارش‌های سال قبل ۶۱ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.