مهارت‌آموزی راهکار بازگشت معتادان بهبودیافته به جامعه است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مهارت‌های کاربردی به معتادان بهبودیافته می‌تواند بسترهای لازم برای پیوستن آن‌ها به بازار کار و بازگشت دایمی به دامان خانواده و اجتماع را فراهم کند‎.

 جلیل شهریاری،  بیان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای با نگاه کیفی‌سازی آموزش‌ها تلاش می‌کند بستر مناسبی را در جهت توانمندسازی افراد جویای کار و افزایش بهره‌وری نیروی شاغل فراهم آورد‎.
 
وی افزود: بلای خانمان‌سوز اعتیاد، بسیاری از خانواده‌ها را دچار گرفتاری و رنج کرده و با توانمند کردن هر معتاد و پیوستن آن به بازار کار و اشتغال، در واقع یک خانواده از خطر متلاشی‌شدن، نجات‌یافته است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی تولید محور و دوره‌های متناسب با شرایط جسمی، روحی و روانی معتادان بهبودیافته شرایط اولیه برای اشتغال پایدار و جلوگیری از گرایش دوباره آنها را بعد از ترک مواد مخدر فراهم می‌کند که این مهم نیاز به همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط را دارد.
 
وی تشریح کرد: با ایجاد فضای کارگاهی و حرفه‌آموزی در مراکز، زمینه برای آموزش مشاغل و مهارت‌ها به معتادان آماده شده و امید است تا این موضوع نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، حفظ پاکی و جذب در جامعه پس از دوران ترک و بازپروری ایفا کند‎.
 
شهریاری ادامه داد: بسیاری از افراد معتاد به دلیل ناتوانی در پیداکردن شغل، پس از بهبود اولیه دوباره در دام اعتیاد می‌افتند و فراگیری یک حرفه می‌تواند این چرخه باطل را متوقف کند و می‌توان با همکاری کارآفرینان موفق، در کنار مهارت‌آموزی به معتادان بهبودیافته، در حوزه تولید و ایجاد درآمد برای این افراد هم کارهای بسیار خوبی انجام داد.
 
وی اذعان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در هشت‌ماهه نخست امسال دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف برای ۳۸۳ نفر از معتادان بهبودیافته در ۵ شهرستان استان برگزار شده است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: این افراد در رشته‌های مختلفی از جمله برق، لوله‌کشی گاز، صنایع ساختمان و در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، خاش و زهک برگزار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای هم‌افزایی در توانمندسازی معتادان بهبودیافته و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد نشستی با دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان و نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار