پلاسمای سرد به مدد بیمارانی دیابتی آمد

نخستین گردهمایی پلاسما پزشکی ایران در پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز آغاز به کار کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی در این گردهمایی تخصصی که با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی، اساتید و دانشجویان برگزار شده گفت: هدف گذاری کردیم که فناوری هسته‌ای را بویژه دربخش سلامت وارد زندگی مردم کنیم و با تبدیل فناوری‌های که در تحقیقات به آن دست یافتیم آنرا تجاری سازی کنیم تامردم از آن بهره‌مند شوند.

 اسلامی روش‌های نوین در درمان سرطان، روش‌های نوین در درمان زخم، مدیریت زخم و درماتولوژی و نیز کنترل سرطان را از محور‌های اصلی این سمپوزیوم برشمرد و افزود: با ایجاد هم افزایی میان سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با جامعه پزشکی می‌توانیم فناوری پلاسما را که سرریز از دانش هسته‌ای است، به مردم و جامعه پزشکی معرفی کنیم.

وی به راه اندازی دومین واحد مراقبت‌های دیابت با فناوری پلاسمای کشور درالبرز هم اشاره کرد و گفت: فناوری پلاسمای سرد به مدد بیمارانی می‌آید که دارای زخم‌های خاص هستند و درمان پذیرنیست بویژه بیمارانی دیابتی که پیشروی زخم دارند و یا قطع عضو می‌شوند. 

اسلامی از راه اندازی ۵۰ واحد جامع مراقبت‌های دیابت با فناوری پلاسما در کشور تاپایان سال خبرداد و گفت: بیمارانی که تاکنون با این روش درمان شدند رضایت کامل در بهبودی داشته اند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: درحاشیه این سمپوزیوم از سامانه پلاسما برای درمان بیماری‌های سرطان نیز رونمایی می‌شود که تحولی در درمان سرطان است ومرحله بالینی را طی کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.