شکارچیان کبوتر چاهی در خلخال دستگیر شدند

سرپرست اداره محیط زیست خلخال از دستگیری شکارچیان متخلف و غیرمجاز کبوتر چاهی در محدوده پاسگاه لرد این شهرستان خبر داد.

حسین معصوم‌زاده گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان مستقر در پاسگاه محیط بانی لرد از توابع بخش شاهرود خلخال، حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان، یک دستگاه خودروی سواری مشکوک را متوقف کردند.

سرپرست اداره محیط زیست خلخال افزود: در جریان بازرسی از این خودرو علاوه بر کشف اسلحه شکاری، لاشه چهار قطعه کبوتر چاهی و تعداد ۲۰ عدد فشنگ نیز از داخل خودرو کشف و ضبط و فرد شکارچی با هماهنگی مقام قضایی بخش شاهرود به همراه آلات مکشوفه و خودروی وی به پاسگاه انتظامی منتقل شد.

به گفته او، با توجه به اینکه هنوز هیچ نوع پروانه شکار پرندگان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نشده است، هر گونه شکار در مناطق مختلف این شهرستان تخلف محسوب شده و با متخلفان حوزه شکار برخورد قانونی خواهد شد.

معصوم زاده با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست برابر اصل پنجاه قانون اساسی وظیفه عمومی است، از عموم مردم طبیعت دوست ،دوستداران محیط زیست وهمیاران محیط زیست خواست هر گونه تخلفات زیست محیطی اعم از شکار، تخریب، تصرف، آلودگی و آتش‌سوزی را با شماره روابط عمومی ۱۵۴۰ و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تماس حاصل کنند.

او همچنین گفت: مساحت کل شهرستان خلخال حدود ۱۸۰ هزار هکتار است و ۹۳هزار هکتار آن به عنوان منطقه حفاظت شده آق‌داغ تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و این منطقه توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بصورت شبانه روزی حراست و حفاظت می‌شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال تصریح کرد: زیستگاه‌های این شهرستان از تنوع جانوری بالایی برخوردار بوده و گونه‌های ارزشمند همچون پلنگ، کفتار، خرس، سیاه گوش، انواع سمور، گرگ، گراز، روباه و همچنین انواع پرندگان شکاری بزرگ همچون عقاب طلایی ،عقاب دوبرادر ،سارگپه و انواع شاهین سانان در زیستگاه‌های آن زیست می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.