آغاز طرح کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال توت در بجنورد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد گفت: کاشت ۵۰۰ هزار اصله نهال توت با همکاری جهاد کشاورزی وشهرداری در بجنورد آغاز شد.

 مهدی قدیمی افزود: این نهال‌ها برای کاشت در اراضی ملی حریم شهر بجنورد، بوستان‌ها و فضا‌های سبز پیرامون شهر و مناطق روستایی و اراضی کشاورزی پیش بینی شده است.
قدیمی با اشاره به طرح کاشت ۱۶ میلیون اصله درخت خراسان شمالی در چهار سال، گفت: کاشت این تعداد درخت در استان هدف گذاری شده است که در مرحله اول باید نهال‌های مورد نیاز تولید و در اختیار مردم، بهره برداران، صنایع و کارخانجات، دستگاه‌ها و شهرداری قرار گیرد.
وی بابیان اینکه کاشت نهال توت علاوه بر مزایای زیست محیطی درخت برای بخش اقتصادی و گسترش نوغانداری حائز اهمیت است، گفت:مقرر شده بخشی از این نهال‌ها در نهالستان تولید نهال جنگلی شهید کلاته بجنورد تولید شود.
به گفته قدیمی سال گذشته نیز حدود ۱۵ هزار اصله نهال توت در این نهالستان تولید شد که بین نوغانداران استان برای توسعه توتستان‌ها و رونق صنعت نوغانداری توزیع می‌شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد اضافه کرد: تولید نهال صنوبر با اجرای طرح زراعت چوب یکی دیگر از برنامه‌های این اداره است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این استان ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

برچسب ها: توت ، کاشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۱ دی ۱۴۰۲
صنوبر بکارید