ضرورت استفاده از سازمان‌های مردم نهاد در برخی امور شهرداری

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر یزد گفت: برای سازماندهی امورمختلف، از نظرات و ظرفیت‌های نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

فاطمه زارع رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به وظایف متعدد و گوناگون شهرداری، در بخش‌های مختلف این نهاد، می‌توان برای سازماندهی و توانمند سازی امور مختلف، از نظرات و ظرفیت‌های نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه تهیه آیین نامه سازماندهی جهت استفاده از تشکل‌های مردمی در شهرداری لازم است افزود: استفاده از نیرو‌های مردمی باید با برنامه ریزی و طبق برنامه‌ای معین باشد چرا که این نهاد‌های مردمی می‌توانند برای رسیدن به اهدافی که ما دغدغه آن را داریم، همکاری کنند.

فاطمه زارع ادامه داد: می‌توان در مواردی همچون حمل و نقل عمومی، زیباسازی شهری، ساماندهی پسماندها، توسعه فضای سبز، مبلمان شهری، کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی و بحران از نیرو‌های مردمی استفاده کرد چرا که شهروندان هنگام وقوع سیل نیز اقدامات قابل توجهی در مهار آن انجام دادند.

 او در پایان افزود: حضور سازمان‌های مردم نهاد در برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های شهری علاوه بر کاهش هزینه، افزایش رضایتمندی شهروندان را در پی دارد و  باید تسهیلات و امکانات مناسب در مجموعه مدیریت شهری جهت همکاری در اختیار آنان قرار گیرد.

برچسب ها: نیروهای مردمی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.