اجرای قاطع کیفرها از تکرار و ارتکاب جُرم پیشگیری می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان در اجلاسیه استانی پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری کل استان گفت: اجرای قاطع کیفر‌های قانونی، از تکرار و ارتکاب جُرم پیشگیری می‌کند.

دادستان مرکز استان گلستان در این همایش گفت: رهبر معظم انقلاب در طول ۲۰ سال، مجموعه غنی و ارزشمندی در رابطه با پیشگیری از وقوع جرم در دیدار با مقامات قوه قضاییه بیان کردند که باید در طراحی پیشگیری از وقوع جرم از آن استفاده شود.

محمود اسپانلو افزود: یکی از موضوعات مهمی که رهبری بر آن تاکید کردند که اثر پیشگیرانه دارد، اجرای دقیق و محکم عدالت و اجرای دقیق کیفرهاست.

دادستان اسپانلو با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که پیشگیری امر فراقوه‌ای است، گفت: اگر مسئولان در تمام قوا، برای همه اقدامات و برنامه‌های خود، یک پیوست پیشگیرانه داشته باشد قطعا می‌تواند سبب کاهش وقوع جرم شود.

دبیر اجلاسیه استانی پیشگیری از وقوع جرم نیز گفت: در راستای اهدافی که پژوهشگاه قوه قضاییه دنبال می‌کند در هر استان موضوعاتی به فراخور اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب دنبال می‌شود که به استان گلستان مبحث پیشگیری از وقوع جرم واگذار شده است.

احمدرضا فضیلت افزود: مقالات همایش‌های استانی در همایش ملی که بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد تا نتایج حاصل از پژوهش‌ها تدوین، و قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها در راستای منویات رهبر انقلاب حرکت کنند.

اجلاسیه استانی پیشگیری از جرم و اصلاح و تربیت مجرمان در اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دادگستری گلستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.