دبیر جشنواره فیلم فجر مطرح کرد:

افزایش آثار ثبت نامی در بخش ملی جشنواره ۴۲

دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: سال گذشته در بخش ملی ۹۵ اثر و امسال ۱۱۵ اثر در جشنواره ثبت نام کردند، به طوری که شاهد افزایش آمار ثبت‌نامی بودیم.

مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت: سال گذشته معاندین فشار آوردند که جام جهانی و جشنواره فیلم فجر ضعیف برگزار شوند که جشنواره فجر باشکوه برگزار شد.

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید مهمترین جریان فرهنگی در منطقه و کشور، جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر است و جزء جشنواره‌های الف ویژه محسوب می‌شود.

ثبت نام ۱۱۵ اثر در بخش ملی جشنواره چهل و دوم

دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر افزود: در بخش ملی سال گذشته ۹۵ اثر ثبت نام کردند و امسال به ۱۱۵ عدد رسیده است. در مضامین سیاسی، طنز، اجتماعی و دفاع مقدس و ژانرهای مختلف فیلم آمده و کارگردانان صاحب نام با ۵۱ فیلم اولی حاضرند.

امینی بیان کرد: امسال ۶۲۱ اثر در بخش بین‌الملل از ۸۷ کشور جهان ثبت‌نام کردند که حوزه جلوه گاه شرق و سعادت رقابت می‌کنند و برآورد ما ۲۵۰ میهمان خارجی است و حضورشان پررنگ خواهد بود.

وی گفت: همچنین امسال در میان خانواده سینما حال و احوال خوب است و رونق اقتصادی سینما را نیز شاهد بودیم.

رقابت تنگاتنگ آثار در چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر

مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت:در جشنواره فیلم فجر ۵ فیلم موفق کودک و ۱۱ فیلم طنز، به صورت جدی پیگیر حضور در جشنواره بودند و ۷ فیلم سینمای دینی و ۱۵ فیلم دفاع مقدسی ساخته شده‌اند. 

وی بیان کرد: امسال ۲۲ فیلم در بخش رقابتی و ۱۱ فیلم در بخش فیلم اولی‌ها حضور دارند که مخاطبان را شگفت زده خواهد کرد. 

امینی افزود: ما می‌خواهیم نشاط و انرژی در استان‌ها در ایام جشنواره فیلم فجر رقم بخورد و برای این منظور صاحبین آثار فقط در سینماهای مردمی نباشند و به همراه هنرمندان‌شان به شهرستان‌ها و استان‌ها بروند. مهم این است پای هنرمندان در استان‌ها باز شود و فقط در پایتخت فیلم نبینند.

وی در ادامه گفت: پیگیر راه‌اندازی زنگ مدرسه در ایام جشنواره فیلم فجر در مدارس هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.