اقبال واحدی:

حقانیت مردم فلسطین ثابت شده است

مجری برنامه «صبح بخیر ایران» گفت: دیگر نیازی نیست در کشور‌هایی مانند آلمان و فرانسه حقانیت مردم فلسطین را ثابت کنید؛ چراکه حقانیت آنان ثابت شده است.

اقبال واحدی، مجری تلویزیون در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق درباره تعریف مفهوم جنگ و در پاسخ به این سوال که آیا جنگ چیز خوبی است؟ گفت: جنگ چیز خوبی نیست! ولی امام خمینی در یکجا اعلام کرد جنگ چیز خوبی است. چراکه جنگ باعث شد حق و باطل بهتر خود را نشان دهد. اگر جنگ نمی‌شد، شاید بعد سه چهار سال انقلاب دیگر وجود نداشت. ولی جنگ باعث شد سپاه پاسداران که بزرگترین سلاحش کُلت بود و جزو نیروی شهری بود، به یک نیروی نظامی قوی تبدیل شود. ارتش از هم پاشیده ما به ارتشی تبدیل شود که الان قدرت منطقه است.

واحدی ادامه داد: اگرچه الان در بحث صهیونیست‌ها و فلسطین هزینه سنگینی پرداخت شد، ولی الان در یمن که با مشکل تامین آذوقه مواجه است، مردمش چه تظاهرات بزرگی برگزار می‌کنند. دیگر نیاز نیست در آلمان و فرانسه حقانیت مردم فلسطین را ثابت کنید؛ چراکه حقانیت آنان ثابت شده است.

اقبال واحدی

این مجری تلویزیون در پاسخ به تعداد کشته شده‌های خبرنگاران در جنگ غزه گفت: تا به حال در هیچ جنگی این تعداد خبرنگار دچار آسیب نشده بودند. جنگ اسرائیل یک طرفه است. نه‌تنها حمله او به مردم فلسطین شامل جنگیدن نیست، بلکه جزو وحشیگری محسوب می‌شود. جنگ برای خودش قواعدی دارد، که اسرائیل اصلاً پایبند به هیچ قانونی نیست. 

وی در بخشی از سخنانش کلمه حزب‌الهی را تعریف کرد و گفت: حزب‌الهی بودن افتخار است و حزب‌الهی کسی است که به هر جایی وارد می‌شود، ایجاد اطمینان بدهد، اخلاق و محبت را وارد جمع کند و فضا را تلطیف کند. اینکه هرکس او را ببیند، بگوید آخیش فرد حزب‌الهی آمد. حزب‌الهی کسی است که تابع اخلاق است و با اخلاقش خودش را معرفی می‌کند. چون دین ما دین اخلاقی است. ما خیلی دوست داشتیم این مفهوم را جا بیندازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
حقانیت مردم فلسطین ثابت شده است
-
علی
۰۷:۴۵ ۰۹ دی ۱۴۰۲
بله دقیقا همین فلستیطن ثابت شده است
United States of America
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۹ دی ۱۴۰۲
؟؟؟
آخرین اخبار