اجرای فاز توسعه لاستیک بارز کردستان با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورو

مدیر واحد بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان گفت: توسعه شرکت بارز کردستان در سه فاز و با سرمایه گذاری ۲۵ میلیون یورو آغاز شده است.

 ادریس رحمانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه لاستیک بارز کردستان اکنون جدیدترین و پیشرفته‌ترین کارخانه تولید لاستیک‌های رادیال سواری ایران است. 

مدیر واحد بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان  با اشاره به اینکه گروه صنعتی بارز ۵۰ درصد از تولید تایر داخل ایران را تامین می‌کند، اضافه کرد: بارز کردستان نیز زیرمجموعه این گروه صنعتی است و در تولید محصولات رادیال سواری، وانت و ون در حال فعالیت است.

وی ظرفیت اسمی این کارخانه را سالانه ۳۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: این کارخانه برای هزار نفر از جوانان استان اشتغالزایی کرده است. 

افزایش چشمگیر میانگین تولید روزانه تایر در بارز کردستان

رحمانی با اشاره به اینکه میانگین تولید روزانه در این کارخانه ۱۶ هزار حلقه تایر است، اضافه کرد: تولیدات تایر بارز کردستان هر ساله با افزایش میانگین تولید روزانه همراه بوده و در آخرین آمار خود در پایان سال مالی ۱۴۰۲ با ۱۲۱ تن افزایش چشمگیری در تولید روزانه داشتیم.

اجرای فاز توسعه بارز کردستان با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورو

مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه تایر معادل ۳۸ هزار و ۳۰۰ تن محصول در بارز کردستان تولید شد، افزود: این میزان رکورد بیشترین تولید تایر سالانه در بارز کردستان بود که ۲۵ درصد از کل تولید تایر رادیال سواری ایران را شامل شد.

وی میزان تولید نه ماهه امسال را نیز ۳۰ هزار و ۳۸۶ تن اعلام کرد و گفت: میزان تولید سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید


انتقال ۵۰ درصد حساب‌های بانکی بارز کردستان به داخل استان

رحمانی با اشاره به اینکه بارز کردستان در سال ۱۴۰۲ نسبت به دیگر شرکت‌های همتراز خود که با کاهش تولید مواجه بودند عملکرد خوبی ارائه داد، تصریح کرد: در زمینه افزایش کارکرد حساب‌های این شرکت در بانک‌های استان نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و اکنون ۵۰ درصد از حساب‌های بانکی بارز کردستان به داخل استان منتقل شده و مابقی نیز تاکنون به دلایل فنی کار همچون خرید ارز و مواد اولیه خارجی محقق نشده است که در حال پیگیری و مذاکره است.

مدیر بهره‌برداری کارخانه لاستیک بارز کردستان، راه‌اندازی فروش اینترنتی محصولات برای ساماندهی بازار تایر در کشور، تعریف پروژه‌هایی برای کاهش آلودگی، بهبود فضای کسب و کار، شروع فاز توسعه این شرکت را از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد.

اجرای فاز توسعه بارز کردستان با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورو

اجرای فاز توسعه بارز کردستان با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورو

وی در ادامه با بیان اینکه فاز توسعه شرکت بارز کردستان در سه فاز تعریف شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح فاز توسعه ۳۰ هزار تن به ظرفیت تولید این کارخانه آن اضافه می‌شود و میزان اشتغالزایی آن به یک‌هزار و ۶۰۰ نفر خواهد رسید یعنی در این مرحله ۶۰۰ نفر دیگر به اشتغال مستقیم آن افزوده خواهد شد.

رحمانی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای فاز توسعه را بالغ بر ۲۵ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: فاز اول این طرح بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دارد و تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌اندازی شرکت بارز کردستان از مصوبات سفر پر خبر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ به استان است و سال ۱۳۹۶ هم به طور رسمی با حضور رئیس جمهور وقت فعالیتش آغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.