یادواره نخستین معلم شهید گیلان در فومن

چهل و چهارمین سالگرد شهادت ابراهیم جعفری نخستین معلم شهید گیلان در مسجد درویش محبعلی روستای بوئین فومن برگزار شد.

نماینده ولی فقیه گیلان در این مراسم شهدا را از سرمایه‌های معنوی جامعه اسلامی دانست و گفت: شهدایی همچون ابراهیم جعفری در را‌ه معامله با خدا جان عزیز خود را فدا کردند و استقلال آزادی و امنیت ما تضمین کردند.

آیت الله رسول فلاحتی معلمان و مربیان را طلایه دار تعلیم و تربیت جامعه اسلامی دانست و افزود: جامعه ما مدیون معلمان فداکاری است که در کنار تعیلم و تربیت، به جوانان ما درس ایثار و فداکاری دادند تا با ایستادگی در مقابل ظالمان تاریخ، جان شیرینشان را فدا کردند و خود رستگار شدند و برای ما آرامش و آسایش به ارمغان آوردند.

نماینده ولی فقیه گیلان با اشاره به جنایات اسرائیل غاصب در غزه گفت: امروز رژیم غاصب اسرائیل با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار، زنان، کودکان و ملت مظلوم غزه را قتل عام می‌کند و سازمان‌های بین المللی هیچگونه اقدام عملی انجام نمی‌دهند، اما ملت‌های آزاده دنیا به ویژه مسلمانان همواره این جنایت را محکوم و خواستار جلوگیری از این ظلم و ستم هستند.

وی افزود: امروز ملت ایران با پیروی از قرآن، ولایت و رهبری، نماد مبارزه با استکبار جهانی در عالم است و ملت‌های آزاده دنیا با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی به بیداری رسیده اند و در مقابل مستکبران ایستادگی می‌کنند.

معلم شهید ابراهیم جعفری در هفتم دی ماه سال ۵۷ در جریان تظاهرات مردمی علیه رژیم ستم شاهی در خیابان لاکانی رشت به دست دژخیمان رژیم شاهنشاهی به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.