خطیب جمعه یزدان آباد:

در اسلام زن محور خانواده و شخصیت است

خطیب جمعه یزدان آباد گفت: نگاه غرب به زن نوعی نگاه کالایی و سودجویی و بنیان خانواده در آنجا متزلزل است، اما در اسلام زن محور خانواده و شخصیت است.

حجت الاسلام محمد ایزدی امام جمعه موقت یزدان آباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزدان آباد ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی، پیشاپیش میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) را تبریک گفت و بیان داشت: عرب جاهلی در صدر اسلام پیامبر خاتم (ص) را آزار می‌دادند و زخم زبان می‌زدند؛ در حالی ایشان فرزندان پسری داشتند که در کودکی از دنیا رفتند؛ پس اعراب لقب ابتر به او دادند؛ چون پسر نداشتند. 

وی با اعلام اینکه اعراب دختر را به بهانه اینکه نمی‌تواند شمشیر بزند، زنده به گور می‌کردند، افزود: خدای بزرگ بانویی آفرید که برکت زیادی داشت و این کرامت ام ابی‌ها بود و در حقیقت بدین نحو اسلام به زن بها داد تا زنان زنده به گور نشوند.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: خداوند کوثری به پیامبر عطا کرد که خیر کثیر بود و فرزندانی همچون حسن وحسین (ع) و ائمه اطهار (علیهم السلام) فرزندان ایشان هستند و این وعده خدا بود تا دشمن پیامبر ابتر باشد.

وی نگاه غرب به زن را نگاه کالایی و سودجویی دانست و گفت: غرب از زن فقط لذت می‌برد و بنیان خانواده در آنجا متزلزل است و در حقیقت مشکلات فروان دارند، زیرا سلام ندارند. 

حجت الاسلام ایزدی افزود: آن‌ها کتاب خدا را تخریف می‌کنند تا راه فساد را هموارکنند، اما در اسلام زن محور خانواده و شخصیت است و در همه صحنه‌ها حضور دارد.

خطیب موقت یزدان آباد ضمن گرامیداشت حماسه ۹دی تصریح کرد: ۹ دی ماه سالروز میثاق امت با ولایت و روز حماسه، روز تجدید بیعت امت اسلامی با آرمان‌ها و ارزش‌های دینی است.

وی بیان داشت: ۹ دی حرکت خودجوشِ بدون تبلیغات بودو در حقیقت خود مردم آمدند در صحنه حماسه آفریدند و بدین نحو روز ۹ دی جاودانه شد.

خطیب جمعه یزدان آباد به دیدارمردم کرمان با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودندکرمان یعنی تعمیق فرهنگ دینی، یعنی پیشران در نهضت حضرت امام و کرمان نخبه‌های زیادی دارد که یکی ازآنهاحاج قاسم است و امروز دنیا به او می‌بالد.

وی افزود: در چهارمین سالگرد بزرگترین ژنرال نظامی جهان، بزرگمرد اخلاص و ایمان هستیم که برای ایران و جهان و حتی اروپا و آمریکا امنیت به ارمعان آورد و تبدیل به مکتب شد و در حقیقت این از اخلاص، ولایتمداری و توسلش به حضرت زهرا (س) نشأت گرفت.

حجت الاسلام ایزدی، شهادت سیدرضی موسوی و حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و تصریح کرد: فرماندهان هنوز در صدد انتقام این شهدای والامقام هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.