الکس ساب، زندانی ونزوئلا پس از آزادی از زندان‌های آمریکا: شکنجه شدم

ساب در ژوئن ۲۰۲۰ حین توقف در کیپ ورد دستگیر شد، سپس در اکتبر ۲۰۲۱ به ایالات متحده تحویل داده شد.  

الکس ساب، زندانی اهل ونزوئلا که در ماه دسامبر در جریان تبادل زندانیان با آمریکا آزاد شد، گفت که در مدت ۳ سال در کیپ ورد و سپس به میزان کمتری در آمریکا تحت شکنجه قرار گرفته است.

الکس ساب دیروز پنجشنبه در یک پادکست به نیکلاس مادورو رئیس جمهور توضیح داد: در شب دوم - در کیپ ورد - تراژدی شروع شد: ضربات شدید، تقریباً تمام بدنم کبود شد... آن‌ها الکل و آب را روی من ریختند و یک لامپ روی صورت من گذاشتند. 

ساب در ژوئن ۲۰۲۰ در حین توقف در کیپ ورد دستگیر شد، سپس در اکتبر ۲۰۲۱ به ایالات متحده تحویل داده شد. او گفت: «من سه دندان را از دست دادم. آن‌ها به شدت مرا کتک زدند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مرد ۵۲ ساله لبنانی الاصل به عنوان مسئول معاملات مالی ونزوئلا در خارج از کشور شناخته می‌شود، ولی دادگاه‌های آمریکایی او را به ایجاد سیستمی برای انتقال کمک‌های غذایی به نفع مادورو و دولتش متهم می‌کنند.

ساب که کاراکاس به او تابعیت ونزوئلا و پاسپورت دیپلماتیک اعطا کرده بود، پس از مذاکرات محرمانه در قطر در ۲۰ دسامبر در ازای ۱۰ زندانی آمریکایی آزاد شد.

ساب گفت که او شکنجه شده است، زیرا از ارائه اطلاعات در مورد مسیر‌های کشتی‌های حامل دارو و غذا به ونزوئلا خودداری کرده است. او گفت که شکنجه در اکتبر ۲۰۲۰ پس از بازدید یک گروه حقوق بشر پایان یافت.

او جزئیاتی در مورد بازداشت خود در آمریکا پس از استرداد ارائه نکرد، اما اشاره کرد که دو روز قبل از آزادی، در یک سلول شیشه‌ای به ابعاد «۳×۳ متر» بدون آب و غذا بازداشت شده است.

او خاطرنشان کرد که باید روی یک برانکارد در دمای زیر صفر در حالی که لامپ روشن روی صورتش بود، بخوابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۸ دی ۱۴۰۲
آمریکایی = داعشی ظاهرساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۸ دی ۱۴۰۲
آمریکا = شکنجه گر خوفناک و آموزش دهنده شکنجه
آخرین اخبار