چوگان در سراسر کشور رونق می‌یابد

سرپرست اداره کل امور استان‌های وزارت ورزش گفت: باتوجه به حیطه وظایف و ظرفیت شناسی تلاش می کنیم رشته هایی چون چوگان در سراسر کشور رونق پیدا کند.

رسول منعم، در حاشیه آئین ملی چوگان ایران که در ارگ جدید بم برگزارشد، گفت: امروز توفیق پیدا کردیم از نزدیک شاهد برگزاری مسابقات لیگ چوگان در این شهر باشیم که نکته قابل توجه، حضور حمع کثیری از علاقه مندان به این رشته به عنوان تماشاچی در محل برگزاری این رویداد بود و از نزدیک تیم‌های مورد علاقه خود را مورد تشویق قرار می‌دادند.

وی حفظ، توسعه و ترویج رشته‌های ورزشی ملی به عنوان میراث فرهنگی کشورمان را وظیفه ای مهم دانست و گفت: در اداره کل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز باتوجه به حیطه وظایف  و ظرفیت شناسی تلاش خواهیم کرد رشته هایی چون چوگان در سراسر کشور رونق پیداکند.

سرپرست اداره کل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان، در بخش دیگری از سخنانش به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان اشاره  کرد و گفت: ایشان در این دیدار به ایران قوی با ورزش قوی تاکید داشتند که من فکر کنم توجه به معرفی و ‌توسعه رشته‌های ملی از جمله چوگان و ورزش‌های زورخانه ای و رشته‌های ورزشی بومی و محلی می‌تواند قدرت ایران را به نمایش بگذارد.

وی همچنین دربخش دیگری از سخنانش به توصیه‌های وزیر ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری رویداد‌های ورزشی در خارج از پایتخت  و شهر‌های کلان اشاره کرد و افزود: وی موکدا برتمرکز زدایی تاکید دارد و اعلام کرده است که مسابقات  و رویداد‌های مهم ورزشی با توجه آمایش سرزمین  و وجود زیر ساخت‌های مناسب  در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف برگزار شود.

منعم تصریح کرد: انجام این مهم در راستای انگیزه بخشی، توجه بیشتر به زیر ساخت‌ها،  توسعه و ترویج ورزش و در نهایت  نشاط و شادابی در بین مردم اثرات بسیار مثبتی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار