تنوع آبزیان پرورشی در راستای پدافند غیر عامل مورد تاکید است

حمایت از تنوع در گونه‌های پرورشی، در راستای سیاستگذاری‌ها و اصول پدافند غیر عامل و کاهش آسیب پذیری صنعت شیلات کشور، افزایش تولید، تنوع محصول و توسعه بازار مصرف مورد تاکید است.  

مرتضی سوری مدیرکل شیلات خوزستان گفت: برای دستیابی به رشد و شکوفایی سریع و پایدار در صنعت شیلات، اشتغالزایی، ارزآوری، ایجاد امنیت غذایی و همچنین بهبود معیشت مردم و برون رفت از چالش‌ها و مسائل پیش رو، تقویت و افزایش تعامل و همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط مورد نیاز است.

او با اشاره به اهمیت زنجیره‌های تولید و زنجیره‌های ارزش انواع آبزیان پرورشی در استان می گوید: تکمیل و تقویت تمام حلقه‌های این زنجیره‌ها بصورت متوازن با مشارکت بخش خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی میسر می‌شود. 

به گفته او مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان یک طرح تولیدی با مشارکت مردمی (درقالب تعاونی‌های تولیدی) به منظور افزایش تولید مواد پروتئینی مورد نیاز کشور، در شهرستان کارون و در ۱۰ کیلومتری جاده اهواز- آبادان واقع شده است.

سوری مهمترین اهداف احداث این مجتمع تولیدی که در ۲ فاز طراحی شده است را ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان، تامین بخشی از گوشت سفید و افزایش میزان سرانه مصرف ماهی، بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک کشور و جلب سرمایه‌ها و تشویق مردم به آبزی پروری برشمرد.

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: سطح زیر کشت در این مجتمع ۲ هزار و ۱۱۴ هکتار بوده و در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار تن ماهی گرمابی تولید شده که اشتغال ۲ هزار و ۱۴۲ نفر را فراهم کرده است. 
به گفته سوری در صورت تکمیل این پروژه ۲۷۰۰ نفر اشتغال و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن به تولیدات شیلاتی استان اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: مسائلی از جمله تامین اعتبارات لازم برای اجرا، تکمیل و اصلاح زیر ساخت‌های مجتمع پرورش ماهی آزادگان نظیر جاده دسترسی، احداث پست برق و برق رسانی به فاز ۲ مجتمع آزادگان، نصب کنتور‌های حجمی آب، صدور پروانه بهره برداری آب و اخذ مجوز‌های محیط زیستی (ماده ۲۳) جهت انجام پروژه‌های عمرانی در دستور کار جدی برای پیگیری قرار دارند.

برچسب ها: شیلات ، آبزی پروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.