افزایش اشتیاق کودکان به کتابخوانی در اشکذر

رئیس کتابخانه‌های شهرستان اشکذر گفت: کتابداران این شهرستان با فعالیت‌های سودمند خود کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی سوق داده اند.

حفیظی رئیس کتابخانه‌های شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کتابخانه عمومی امام صادق (ع) اشکذر در سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۲۴۳۰ متر مربع و زیر بنای حدود ۵۲۰ متر مربع افتتاح شده است.

او اظهار داشت: این کتابخانه دارای منابع مختلفی در زمینه کتب عمومی با موضوعات آموزشی، علمی، تخیلی، روانشناسی و.. است.

حفیظی ادامه داد: این منابع حدود ۲۳۰۰۰ است همچنین کتب کودک بخش دیگری را شامل می‌شود که حدود ۳۹۰۰ نسخه است.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان اشکذر گفت: کتاب‌های آموزشی نیز حدود ۹۵۰ نسخه است و بخش نشریات یکی دیگر از بخش‌های کتابخانه است که شامل تعداد زیادی نشریه می‌باشد که به صورت هفته نامه، ماهنامه و سالنامه دریافت می‌شود.

او تصریح کرد: اهدای کتاب نیز در این کتابخانه انجام می‌شود همچنین کتابخانه دارای دو مخزن و دو سالن مطالعه بخش کودک است.

 حفیظی اظهار داشت: کتابخانه امام صادق (ع) شهرستان اشکذر در فضای صمیمی پذیرای کودکان علاقه‌مند به کتاب و مجله‌های کودک است.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان اشکذر گفت: در کنار امانت منابع کتابخانه‌ای فعالیت‌های دیگر از جمله قصه گویی، جمع خوانی، بلند خوانی، نشست کتابخوان، کارگاه‌های مشاوره و روانشناسی نیز در این کتابخانه انجام می‌شود.

او بیان کرد: کتابخانه امام صادق (ع) شهرستان اشکذر آماده بازدید دانش آموزان مدارس به صورت جمعی نیز است.

حفیظی گفت: در این بازدید‌ها دانش آموزان با بخش‌ها و فعالیت ها‌ی کتابخانه امام صادق (ع) شهرستان اشکذر و طریقه عضویت و امانت کتاب نیز آشنا می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.