صدور ۲ هشدار هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران نسبت به وقوع آبگرفتگی معابر، خطر ریزش سنگ و طوفانی شدن دریای خزر دو هشدار نارنجی و زرد صادر کرد.

هواشناسی مازندران با صدور هشدار زرد هواشناسی با اشاره به گذر سامانه سرد بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و خطر ریزش سنگ در مازندران هشدار داد.

زمان فعالیت این سامانه بعدازظهر امروز پنجشنبه تا صبح جمعه اعلام و پیش بینی شده است این سامانه ناپایدار جوی با بارش باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما و بارش پراکنده برف در کوهستان‌ها و بلندی‌ها همراه خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها و مسیر‌های کوهستانی خواهد شد

هواشناسی مازندران منطقه اثر این سامانه را سراسر استان اعلام کرد و از مردم خواست علاوه بر مقاوم‌سازی سازه‌ها و خودداری از صعود به کوهستان، جوانب احتیاط را هنگام تردد‌های جاده‌ای رعایت کنند و تجهیزات زمستانی به ویژه در مسیر‌های کوهستانی همراه داشته باشد.

هواشناسی استان هم هچنین با صدور هشدار نارنجی دریایی اعلام کرد شمالی شدن جریانات از بعد از ظهر امروز پنج شنبه تا ظهر شنبه ۹ دی ماه سبب وزش باد شدید و مواج شدن دریا خواهد شد.

سرعت وزش باد تا ۱۷ متر بر ثانیه و ارتفاع موج نیز در مناطق نزدیک ساحل تا دو و نیم متر و در مناطق دور از ساحل به ۴ متر هم خواهد رسید.

هواشناسی مازندران غرق شدن شناور‌های کوچک و متوسط، احتمال غرق شدن شناور‌های بزرگ و اختلال در تردد کشتی‌ها را از جمله مخاطرات فعال شدن این سامانه این سامانه دانست و اعلام کرد همه فعالیت‌های دریایی در این مدت ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار