صادرات ۲۷۰ میلیون دلار کالا از شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از صادرات ۲۷۰ میلیون دلار کالا از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین خبر داد.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال‌ جدید تاکنون واحد‌های تولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار توسط بیش از ۵۰ واحد صنعتی با حجم صادرات در حدود ۴۰۰ میلیون تن انجام شده است.

وی افزود: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات (emc) سعی در بهبود صادرات واحد‌های صنعتی داشته و شرکت‌های مدیریت صادرات با توجه به اینکه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازار‌های صادراتی آگاهی کافی ندارند می‌توانند صدور محصولات این واحد‌ها را تسهیل نمایند.

صفاری اضافه کرد: میلگرد و شمش، پودر شوینده، اکسید مولیبدن، رزین الکید، سرامیک، سیلیکات سدیم عمده اقلام صاداراتی بوده است.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: عمده خریداران کالا‌های ایرانی کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه، ترکیه است که از مهمترین بازار‌های صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان به شمار می‌روند.

صفاری تصریح کرد: مطالعه بازار‌های هدف به صورت کلی و ارائه آن به واحد‌های صنعتی جهت بهره‌برداری، کمک به تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا، پرداخت یارانه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آن‌ها با بازار‌های بین‌المللی، مشاوره در زمینه بازاریابی و عارضه یابی برای تقویت و با هدف صادرات به صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از جمله برنامه‌های حمایتی است که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار