کاهش پنج درصدی تولد در آذربایجان شرقی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۳ هزار و ۵۵۲ نفر در استان متولد شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

رضا ایمانی  گفت: ۱۷ هزار و ۵۹۴ مورد از این تولد‌ها پسر و ۱۵ هزار ۹۵۸ مورد دختر بوده است.

وی میانگین سنی مادران را ۲۶ سال و میانگین سنی پدران را ۳۲ سال اعلام کرد و گفت: استان ما رتبه ۲۳ کشور از نظر تولد را دارد.

وی  بیشترین میزان ثبت ولادت را مربوط به شهرستان بستان آباد و کمترین میزان را مربوط به شهرستان اسکو اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: بیشترین فراوانی اسم‌های انتخاب شده برای پسران به ترتیب آیهان، علی، امیرعلی، ابوالفضل و علی سان بوده و بیشترین میزان اسامی دخترانه نیز به ترتیب زهرا، نفس، فاطمه، ماهلین و آیلین انتخاب شده است.

ایمانی همچنین از ثبت ۱۸ هزار و ۱۶۳ مورد فوت در استان در این مدت خبر داد و افزود: ۱۰ هزار و ۷۰ نفر از این تعداد مرد و هشت هزار و ۹۳ نفر زن بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال میزان فوت در استان دو و چهاردهم درصد کاهش یافته است تصریح کرد: میانگین سنی مردان فوت شده ۶۵ سال و میانگین سنی زنان فوت شده ۷۰ سال است که نشانگر افزایش امید به زندگی در استان و در عین حال پیری جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۹ هزار و ۷۴ مورد ازدواج در استان ثبت شده است گفت: این میزان در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته هفت و یک دهم درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی  میانگین سن ازدواج مردان را ۳۱ و میانگین سن ازدواج زنان را ۲۵ سال اعلام کرد و افزود: از نظر میزان ثبت ازدواج در کشور رتبه ۱۳ ام را داریم.

ایمانی همچنین از افزایش ۹ و چهار دهم درصدی میزان طلاق در استان خبر داد و گفت: امسال هشت هزار و ۱۸۲ مورد طلاق در آذربایجان شرقی ثبت شده است.

وی  افزود: بیشترین میزان طلاق در استان مربوط به شهرستان تبریز است که به ازای هر دو و شش دهم ازدواج، یک طلاق ثبت شده است.

برچسب ها: تولد ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.