مدیرکل ثبت اسناد سیستان و بلوچستان:

صدور سند ازدواج برای جلوگیری از سوء استفاده الکترونیکی شد

مدیرکل ثبت اسناد سیستان و بلوچستان گفت: ثبت واقعه ازدواج به منظور جلوگیری از سوء استفاده از این پس به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 محمد رضا ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال‌های گذشته برخی دفترخانه‌ها تخلفاتی را در خصوص ثبت سند ازدواج انجام می‌دادند که گاهی مشکلاتی را به همراه داشت اما امروز صدور سند ازدواج متوقف شده و ثبت واقعه آن به صورت الکترونیکی توسط دفترخانه‌های ازدواج انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد به دنبال غیرحضوری کردن ثبت سند است و به همین منظور در دهه فجر امسال سامانه موبایلی "کاتب" برای انجام اقدامات غیرحضوری از قبیل ثبت سند ملکی راه‌اندازی خواهد شد تا علاوه‌بر کاهش مراجعه حضوری در روند دریافت سند نیز با سرعت بیشتر انجام شود.

مدیرکل ثبت اسناد سیستان و بلوچستان اظهارکرد: در سال‌های گذشته با الکترونیکی شدن فعالیت‌های سازمان ثبت در سامانه "ثبت من" میزان تخلف‌ها در کشور به شدت کاهش یافت اما در این بین سیستان و بلوچستان به عنوان پاکترین استان شناخته شد و با این وجود برای پیشگیری از هرگونه تخلف احتمالی نظارت و سرکشی از دفترخانه‌ها به طور مداوم ادامه خواهد داشت.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.