جمعیت چهارمحال و بختیاری یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۲۸ نفر است

جمعیت چهارمحال و بختیاری هم‌اکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۲۸ نفر است که از این تعداد ۵۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر مرد و ۴۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر زن هستند.

مهدی موسوی مدیر‌کل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت در این استان ۱.۷ درصد است، گفت: جمعیت استان هم‌اکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۲۸ نفر است که بر اساس تفکیک جنسیت از این تعداد ۵۱۷ هزار و ۴۳۰ نفر مرد و ۴۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر زن هستند.

وی افزود: نرخ رشد جمعیت چهارمحال و بختیاری در رتبه ۱۲ کشوری قرار دارد.


بیشتر بخوانید


موسوی اضافه کرد: با توجه به قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آیین‌نامه مربوط به آن که مصوبه جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده ۶۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، همه افرادی که آدرس محل سکونت آن‌ها تغییر می‌کند باید به تارنمای ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir یا سامانه سهیم sahim.sabteahval.ir مراجعه و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را انجام دهند تا از هر گونه مشکل احتمالی در ارائه خدمات جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: همه افراد موظف هستند آخرین نشانی خود را در سامانه ثبت احوال کشور ثبت کنند و بسیاری از خدمات دستگاه‌های دولتی و نهاد‌ها بر اساس آدرس ثبت شده در این سامانه ارائه می‌شود.

موسوی گفت: بنابراین برای جلوگیری از هرگونه اختلال در خدمات‌رسانی، شهروندان باید آخرین نشانی تغییریافته خود را ظرف مدت ۲۰ روز به سازمان ثبت احوال کشور اعلام کنند.

برچسب ها: ثبت احوال ، نرخ جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار