زن عنصر اصلی رشدآفرینی در جامعه است/ رسالت موثر معلمان در ساخت نرم‌افزار تمدن‌سازی

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل زن را عنصر اصلی رشدآفرینی در خانواده و جامعه دانست.

افسانه جهانی در نشستی که با موضوع الگوی سوم زن مسلمان در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: زن در تعریف شرقی، کارگر خانه و عنصری بی‌نقش در تاریخ‌سازی و در نگاه غربی به مثابه موجودی است که جنسیتش بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان یا در خدمت سرمایه‌داری بوده و به عبارت دیگر کارگر کارخانه است.

او با بیان اینکه جمع بین زن شرقی و غربی برای معرفی الگوی سوم زن مسلمان یک اشتباه رایج بوده چراکه در این الگو، زن نه شرقی و نه غربی است، افزود: زن عنصر اصلی رشد آفرینی در خانواده و جامعه بوده و نقش زنان در اعتلای جامعه توحیدی و رسیدن به پیشرفت اسلامی ایرانی دارای اهمیت است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل با بیان اینکه معلمان با ایجاد حرکت در جامعه، جهت آن جامعه را تعیین می‌کنند، گفت: جامعه متأثر از نگاه معلمان به فرهنگ، سیاست، تربیت و آموزش و پرورش بوده و نگاه معلم در دانش‌آموزان، اولیا و جامعه موثر است.

جهانی با بیان رسالت موثر معلمان در ساخت نرم‌افزار تمدن‌سازی، تصریح کرد: معلمان باید پاسدار ارزش‌های اسلامی باشند و تربیت نسلی با هویت مستقل، عزت‌مند و جریان‌ساز، وظیفه اصلی معلمان انقلابی است.

او با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و رسالت قشر فرهنگی در تبیین این مسأله، حضور در انتخابات را نشان پای‌بندی به ارزش‌های نظام و انقلاب عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار