دادگستری سمنان جزییات بیشتری از رفتار مجرمانه ۱۳ دستگیر شده اعلام کرد

دادگستری کل استان سمنان در پی انتشار خبر دستگیری تعدادی از مرتبطان درون‌سازمانی و سازمان‌های تابعه استان، به تبیین رفتار مجرمانه ۱۳ دستگیرشده پرداخت.

روابط عمومی دادگستری در اطلاعیه ای اعلام کرد: دستگاه قضایی استان سمنان مشتمل بر سازمان های تابعه و واحدهای مرتبط است و وظیفه صیانت از سلامت مجموعه ها مربوط به برهه خاصی نمی شود بلکه به عنوان سیاست و مأموریت مهمی است که البته مطالبه جدی اقشار مختلف جامعه در راستای شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی در برخورد بدون چشم‌پوشی با مفاسد پیگیری می شود.

بر همین اساس اقدامات اطلاعاتی و حفاظتی با هوشیاری مراجع نظارتی و کارکنان قضایی و اداری محقق شد و همچنان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا به صراحت در خبر اعلامی قبلی قید شده است که اشخاصی از شاغلان درون و برون‌ دستگاه قضایی استان دچار فساد شدند که به هنگام شناسایی و در عین قاطعیت، برخورد قانونی طبق موازین صورت پذیرفته است.

به همین منظور در تشریح عملکرد ۹ ماهه سال ۱۴۰۲، رفتار مجرمانه اشخاص دستگیرشده درون‌سازمانی شامل یک نفر قاضی و کارمند دادگستری به اتهام اختلاس و ارتشاء، یک نفر از کارکنان اداره کل زندان های استان و ۱۰ نفر برون‌سازمانی شامل وکیل، کارشناس رسمی دادگستری و اشخاص مدعی اعمال نفوذ در نزد مقامات قضایی به اتهام کارچاق‌کنی، جاعل اوراق قضایی، غصب عنوان مأمور دولتی، کلاهبرداری با نام مقامات قضایی، دستگیر و به مراجع صالح معرفی شدند.

دستگاه قضایی استان سمنان برای اعتماد مردم ارزش قائل است و در شناسایی و برخورد عبرت‌آموز با مفاسد در سطوح مختلف جامعه بدون اغماض رفتار می کند و دوران خدمت را غنیمت می شمارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار