کلاهبرداری اینترنتی با ترفند انتشار آگهی تور زیارتی

فردی که با درج آگهی دروغین و با ترفند اعزام به تور زیارتی در یکی از سایت‌های واسطه گر در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از سایت‌های واسطه گر به بهانه ثبت نام در تور زیارتی از آن‌ها کلاهبرداری کرده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: در بررسی کارشناسان پلیس مشخص شد شاکیان در این سایت با آگهی ثبت نام در تور زیارتی مواجه شده و جهت ثبت نام با فردی که آگهی را منتشر کرده بود تماس گرفته که متهم به بهانه ظرفیت محدود با ارائه شماره کارت از آن‌ها درخواست بیعانه بابت ثبت نام هر نفر در این تور را کرده است.

او گفـت: مالباختگان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده از سوی کلاهبردار، نه تنها بلیت دریافت نکرده اند، حتی آگهی دهنده از پاسخگویی به تماس آن‌ها امتناع کرده و آگهی خود را حذف می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی در نهایت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی هموطنان خواست برای ثبت گزارشات خود با مراجعه به قسمت مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir و همچنین تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار