واکنش باشگاه استقلال به رای استیناف؛ این نمایش خجالت‌آور بود

باشگاه استقلال با توجه به صدور رای کمیته استیناف در مورد دو تیم سپاهان و پرسپولیس، بیانیه‌ای را منتشر کرد.

باشگاه استقلال در واکنش به اعلام رای کمیته استیناف پیرامون دو پرونده پرسپولیس و سپاهان، متن زیر را منتشر کرد:

 آنچه امروز در قالب حکم استیناف مطرح شد، استهزای فوتبال ایران بود. فوتبالی که حتی به قوانین خودش احترام نمی‌گذارد، چگونه توقع دارد دیگران احترامش را نگه دارند.

باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات فوتبال به دلیل همین قانون سقف بودجه و سقف خرید که قرار بود فوتبال ایران را از بحران گرانی و تورم غیر قابل مهار نجات بدهد، تن به رعایت دستورات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ داد، اما حالا با بازگشت امتیازات تیم‌های متخلف، مشخص شد آنچه در فوتبال ایران هیچ ارزشی ندارد همین قوانین است.

باشگاه استقلال با محکوم کردن این نمایش خجالت آور و این بی قانونی محض از این پس خود را ملزم به رعایت قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نمی‌داند.

به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال از این قانون تنها برای تامین منابع مالی خود استفاده کرد چرا که امتیاز تیم‌های خاطی برگردانده شده، اما جریمه‌های مالی پابرجا مانده تا حاصل فعالیت‌های فرا قانونی برخی تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات، درآمدزایی میلیاردی فدراسیون فوتبال باشد.

این حکم که به منزله یک قانون شکنی آشکار در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد، بی شک راه تخلف را به تمامی باشگاه‌ها آموزش خواهد داد که قانون را زیر پا له کنند و جریمه اش را بپردازند.

باشگاه استقلال این قانون شکنی آشکار را محکوم کرده و پیشنهاد می‌کند روز ۵ دی در تقویم فوتبال ایران به عنوان روز بی قانونی ثبت شود.

دوستانی که در کمیته استیناف امتیازات کسر شده از تیم‌های خاطی را برگرداندند و دوستانی که مجوز این قانون شکنی را به کمیته استیناف دادند باید پاسخگوی باشگاه استقلال باشند چرا که در ازای درآمدزایی میلیاردی فدراسیون فوتبال ایران از خاطیان، این باشگاه بزرگ استقلال بود که امکان تقویت خود را از دست داد.

باشگاه استقلال در نقل و انتقالات نیم فصل و از این پس تنها و تنها به قوانین فیفا پایبند خواهد بود و دستورالعمل‌های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را هم به دلیل نداشتن وجاهت قانونی و ضمانت اجرایی بایگانی می‌کند.

قانونگذاری که خود قانون شکنی می‌کند هیچ وجاهتی ندارد.

باشگاه استقلال همچنین خود را موظف می‌داند به یک باشگاه خاص که اسپانسر فدراسیون فوتبال شده تبریک بگوید. این قانون شکنی و درآمدزایی مبارک آن‌ها که فوتبال ایران را از مسیر قانون به جاده هرج و مرج مالی بردند.

در پایان باشگاه استقلال ضمن عذرخواهی از هواداران فهیم خود بابت این نمایش مضحک و خجالت آور، از وزارت ورزش و جوانان و نهاد‌های نظارتی تقاضا دارد با ورود به این ماجرا، مانع ترویج قانون شکنی در فضای ورزش کشور شوند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۵۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
یک رسانه یا خبرگزاری باید بیطرف و حقیقت جو باشه نه اینکه هرچی مطابق میلش بود را منتشر کنه و اون مطالبی که خودش نمی پسنده رو راحت و بدون هیچ دلیلی حذف کنه.
با این رویه هر روز مخاطبینتون ریزش میکنند و کمتر و کمتر میشن.
البته شاید این هم براتون مهم نباشه، در این صورت دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه !
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۲:۵۹ ۰۹ دی ۱۴۰۲
سلام
ممنون که لااقل این نظر رو، با وجود اینکه جنبه انتقادی هم داشت، درج کردید.
راستش با سوابق و تجربیات قبلی فکر نمیکردم درجش کنید!
بهر حال این کار شما باعث شد دوباره بهتون امیدوار بشم.
لطفا همین رویکرد رو همواره ادامه بدین.
موفق باشید انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۶ دی ۱۴۰۲
ملغمه ای دستپخت تاج و یاران ! از ابتدا معلوم بود که رفیق چندین ساله اش را در سپاهان از خودش نمی رنجاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
بی عدالتی در ایران موج میزنه اول فصل نکونام چی گفت دودش به چشم تیم ما میره
بازیکن نداشتیم دفاع بذاریم بعد لنگ سلمانی 50 میلیارد
خریده اول فصل میگن امتیاز کم میشه بعد به خاطر لنگ
حکومت یادشون میرن چی گفتن به خدا از این لیگ کنار
بکشید دیگه قوانین این فدراسیون رعایت نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۳ ۰۶ دی ۱۴۰۲
جعل کردن خجالت آور نیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۶ دی ۱۴۰۲
آخیییی امشب خواب ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
بابک زنجانی میگفت تو ایران زود میتونی پولدار بشی چون هم مشغول فسادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۰۶ دی ۱۴۰۲
لعنت به کمیته دزد و فاسد و لعنت به تاج با این همه فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
بخاطر این سقفی که رعایت نشد هم ستاره هامون رو از دست دادیم هم تقویت نشدیم هم با مازاد ها داریم میجنگیم هم ۹۰ دقیقه تو زمین حرص میخوریم.

خوشی‌ناچیز جوونها همین فوتبال بود که اونم ریدید توش.این لیگ‌همین‌امشب تموم شد و رفت.اوناییم که فکر میکنند استقلال‌بجنگه قهرمان‌میشه‌هنوز تو خیال خامن و قدرت مجسمه رو دست‌کم گرفتند.امیدوارم تا روزی که زندم یه بار این مملکت رو پاک ببینم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۶ دی ۱۴۰۲
وقتی در یک فدراسیون فوتبال اینقدر فساد و تبعیض موج می‌زند دیگه تا آخرش بخون که تو مملکت ما چی میگذره و کسی هم ککش نمی‌گزد چون همشون مشغول فسادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۶ دی ۱۴۰۲
این فوتبال و تعطیل کنید
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۲۲:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باید با باشگاه استقلال بخاطر این بی حرمتی و توهین به کمیته استیناف برخورد بشود.متاسفانه چند سالی هست که باشگاه استقلال به فدراسیون فوتبال این تهمت رو میزنه و فوتبال مملکت رو زیر سوال می برد ولی برخوردی با این باشگاه نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۰:۴۶ ۰۶ دی ۱۴۰۲
اگه همه به قانون پایبند باشیم رشد می کنیم ، پس وقتی تخلفی شده بپذیریم چه پرسپولیس و سپاهان باشن چه هر تیمی دیگه. یک ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اگه به تخلفات تیم استقلال رسیدگی می کردند حداقل‌ باید ۱۰ امتیاز از این تیم کسر می شد بنابراين بهتر دیدند که کلا رسیدگی را لغو کنند.درثانی با این خبر ماجرای جعل امضای استقلال را می خواهند تحت الشعاع قرار داده و ماست مالی کنند.ای کاش قانون اعمال بشه آنوقت می بینید استقلال باید تنبیه بشه.این بیانه هم بیشتر نوعی فرار رو به جلو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۵ دی ۱۴۰۲
او موقع ک کم کردن شماها خوشحال شدین با بی عدالتی سپاهان صدر نشین نباشع حالا بهتون فشار میاد ۴ امتیاز بهش دادن حقش بود بازی کرده تلاش کرده امتیاز گرفته جریمه هم ک شدن غصه نخور کیسه تو بفکر کسر امتیاز از جعل انگشت وامضا باش
United States of America
محمد
۲۱:۲۲ ۰۵ دی ۱۴۰۲
به نظرم باشگاه استقلال و باشگاه‌هایی که با این بی عدالتی ها حداقل بیش از ۷ سال عست که روبرو می‌شوند نباید در لیگ ایران بازی کنند و از لیگ کنار بکشند تا فیفا واقعیت فوتبال ایران را بفهمد که از بیرون تصمیم می‌گیرند و تیم قهرمان را دولت مشخص می‌کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اگر آنچه تیم استقلال گفته حقیقت دارد باید سنگ قبری برای فدراسیون فوتبال سفارش داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اگر به تخلفات اس تق لال رسیدگی می کردند باید 5 امتیاز ازش کسر می کردند ، بجای تشکر ، داد و فریاد می کنه !!!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۹:۱۵ ۰۵ دی ۱۴۰۲
باید رای استقلال هم صادر میشد وکسر امتیاز میشد بعد استیناف رای میداد این برای اینه که رای علیه استقلال صادر نشه و از بقیه تیم ها طلب کار باقی بمونه این رای صادر شده البته با همدستی فدراسیون و استیناف این فصل که پرسپولیس بازیکن نگرفته بود . معلوم نیست رای کمیته انضباطی فدراسیون در مورد قرارداد 170میلیون نومانی بازیکن استقلال چی شد وبقیه ارا.جعل اسناد فدراسیون ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
دقیقا ، بین 6 تا 9 امتیاز طبق قانون میبایست از استقلال کم میشد. دل شیر میخواست قانون رو اجرا کنند!! تصمیم گرفتند بطور کلی قانون را پاک کنند!!!
آخرین اخبار