موتورسیکلت‌های حامل بار مواد مخدر در دام مرزداران سیستان و بلوچستان

جانشین مرزبانی استان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد مخدر و تعدادی سلاح و مهمات توسط مرزداران استان خبر داد.

سرهنگ جواد رفیعی گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرز‌ها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص گردید و مرزداران دلاور مرزبانی استان و مامورین مواد مخدر فرماندهی مرزبانی استان در غالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

 وی در ادامه عنوان کرد: سوداگران مرگ به محض روئیت مامورین، اقدام به تیر اندازی کردند که مرزبانان نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل نموده و به علت حجم بالای آتش مرزبانان، قاچاقچیان تاب مقابله را نداشتند و با برجا گذاشتن محموله موادمخدر اقدام به فرار کردند، در این عملیات مرزداران موفق شدند، ضمن توقیف سه دستگاه موتورسیکلت حامل بارموادمخدر، مقدار ۱۵۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و ۸۴ کیلو گرم از نوع حشیش را کشف کنند.

 این مقام ارشد در فرماندهی مرزبانی استان به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز اشاره کرد و افزود: در عملیاتی جداگانه پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، غیور مردان مرزبانی پس از کنترل و پوشش کامل منطقه، قاچاقچیان سلاح را مشاهده کرده و با اقتدار و صلابت با آن‌ها درگیر شدند، که در این درگیری مسلحانه، با توجه به آتش سنگین مأموران، قاچاقچیان در دستیابی به اهداف شومشان ناکام ماندند.

 جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزداران در این عملیات مقتدرانه موفق شدند، تعداد ۴ قبضه سلاح کلت کمری و یک قبضه کلاش به همراه سه تیغه خشاب و مقادیری مهمات مربوطه را کشف کنند.
 

برچسب ها: موادمخدر ، مرزبانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار