پسکوف: پوتین در جریان حمله به کشتی نظامی روسیه در کریمه قرار گرفت

رئیس جمهور روسیه گزارش‌ها پیرامون حمله به کشتی نظامی این کشور در شبه جزیره کریمه را دریافت کرد.

شبه جزیره کریمه از اهمیت استراتژیک بالایی برای روسیه برخوردار است، زیرا ناوگان دریای سیاه این کشور در این منطقه قرار دارد. نیرو‌های اوکراینی نیز از موضوع آگاه بوده و با استفاده از تسلیحات پیشرفته دریافتی از غرب در حال انجام عملیات‌های مختلف در این منطقه هستند. حمله امروز به کشتی جنگی روسیه در کریمه جدیدترین اقدام از این دست است. 

به گزارش تله تریدر، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور و فرمانده کل قوای روسیه در جریان حمله نیرو‌های اوکراینی به کشتی جنگی نووچرکاسک که در بندر فودوژا در کریمه لنگر انداخته بود و خسارات وارده بر آن قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: سرگئی شویگو، وزیر دفاع در گزارش امروز خود به پوتین جزئیات این حادثه و آخرین شرایط جبهه‌های نبرد را تشریح کرد. 

سرگئی آکسیونوف، رئیس دولت کریمه امروز اعلام کرد در پی حمله به کشتی جنگی نووچرکاسک از سوی نیرو‌های اوکراینی، یک نفر کشته و دو تن زخمی شدند. 

پیش‌تر نیز نیرو‌های اوکراینی با استفاده از قایق‌های انتحاری کنترل از راه دور اقدام به هدف قرار دادن ناوگان دریایی روسیه در شبه جزیره کریمه کرده بودند. روسیه در سال ۲۰۱۴ طی یک همه پرسی این منطقه را به خاک خود ضمیمه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۰۹ دی ۱۴۰۲
آفرین به ارتش اوکراین که ماشین جنگی روسیه را متوقف کرد
آخرین اخبار