پیگیری مقابله با آلودگی نفتی در آبادان

رئیس گروه آلودگی نفتی و مقابله با آلودگی دریایی سازمان محیط زیست کشور از افزایش سرعت مقابله با آلودگی های نفتی در آبادان خبر داد.

سعید محمودی رییس گروه آلودگی نفتی دفتر بررسی و مقابله با آلودگی دریایی سازمان محیط زیست کشور گفت: سرعت عملیات مقابله با آلودگی نفتی با بهره‌گیری از تجهیزات جدید، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت.

 او در بازدید از بندر آبادان با اشاره به تعامل خوب بین سازمان بنادر و دریانوردی و حفاظت محیط زیست گفت : در بنادر کشور به ویژه آبادان و خرمشهر سوله‌های مجهز به وسایل مقابله با آلودگی نفتی تاسیس شده است در نتیجه عملیات واکنش به آلودگی نفتی رودخانه در سریع‌ترین و کمترین زمان ممکن اجرایی خواهد شد.

به گفته او از جمله تجهیزات این سوله‌های مجهز، اسکیمر جمع آوری آلودگی نفتی، بوم‌ها و پدهای جاذب هستند که با مقدار بالایی تامین شدند.

محمودی گفت: با توجه به اینکه پالایشگاه نفت آبادان مسئولیت تامین سوخت کشور را دارد، در نتیجه افزایش تولید و همچنین افزایش پساب را به دنبال خواهد داشت که ارتقای پالایشگاه نفت آبادان تجهیزات نفتی و تصفیه‌خانه لازم است.

رییس گروه آلودگی نفتی دفتر بررسی و مقابله با آلودگی دریایی سازمان محیط زیست کشور ادامه داد: تصفیه خانه تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی موجود در پالایشگاه کافی نیست و برای کاهش آلودگی نفتی، پالایشگاه به تاسیسات تصفیه پساب جدیدی نیاز دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به جلسات برگزار شده در سطوح کارشناسی و مدیریتی، قرار بر این است که پالایشگاه نفت آبادان یک برنامه مدون جهت استقرار تاسیسات جدید ارائه دهند.

محمودی گفت: پالایشگاه نفت آبادان در حال ارتقای تاسیسات پساب روغنی و بازدهی تاسیسات تصفیه پساب موجود است و با وجود هماهنگی بین سازمان محیط زیست و پالایشگاه نفت، پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی کوتاه مدت، یعنی در سال جاری یا آینده، مقدار زیادی از این مشکلات مرتفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.