ظرفیت فعلی تولید محصولات پتروشیمی ۹۹ میلیون تن است

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در حال حاضر ظرفیت صنعت پتروشیمی ۹۹ میلیون تن است.

نکویی، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای رسیدن به ظرفیت تولید ۱۹ میلیون تنی محصولات پلیمری در سال ۱۴۰۶، این هدف‌گذاری با حضور فعال اندیشمندان و صنعتگران این حوزه محقق خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر  ظرفیت صنعت پتروشیمی ۹۹ میلیون  تن است. برای طرح‌های پتروشیمی در زنجیره، تخفیف خوراک در نظر گرفته شده است که مواردی به تشخیص وزارت نفت تا ۳۰ درصد هم تخفیف داده می‌شود، همچنین تخفیف مالیاتی بلندمدت برای طرح‌های مناطق ویژه و کمتر توسعه‌یافته هم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۶ طرح پتروشیمی با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در کشور در حال اجراست، اظهار کرد: از این طرح‌ها ۳۷ طرح زیر ۲۰ درصد پیشرفت، ۳۲ طرح ۲۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت و ۱۱ طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند که این ۱۱ طرح تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: ۶ هاب فعال پتروشیمی در کشور وجود دارد که ۱۴ طرح در ماهشهر، ۲۳ طرح در عسلویه، ۱۱ طرح در کنگان، ۱۰ طرح در منطقه انرژی‌بر پارسیان، دو طرح در چابهار و چهار طرح در قشم در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار