استاندار گلستان:

با احیای خلیج گرگان از تشکیل کانون جدید ریزگرد جلوگیری شد

استاندار گلستان گفت: با احیای خلیج گرگان از تشکیل یک کانون جدید ریزگرد جلوگیری شد.

علی محمد زنگانه دیروز دوشنبه  در سخنرانی افتتاحیه دومین رویداد بین المللی مدیریت بحران ایران قوی گفت: کانون بخش زیادی از ریزگرد استان در خارج از کشور قرار دارد که نیاز است از طریق دیپلماسی خارجی حل شود.

زنگانه با تشریح طرح احیای خلیج گرگان و اثرات آن در معیشت مردم و آثار زیست محیطی آن گفت: خشک شدن خلیج گرگان می توانست فاجعه‌ای بزرگ را رقم زند و امیدواریم با اجرای سایر فاز‌های این طرح، در این زمینه به موفقیت کامل برسیم.

زنگانه در ادامه به بیان تجربه موفق تشکیل قرارگاه لایروبی شهید لولایی در استان اشاره کرد و ضمن اشاره به مزیت‌های این اقدام افزود: در مدیریت بحران هم افزایی و همگرایی دستگاه‌ها از شروط لازم برای دستیابی به موفقیت است.

او افزود: طول رودخانه‌های استان ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است و هدف گذاری ما انجام ۳۰۰ کیلومتر لایروبی بوده که تاکنون موفق به انجام ۱۶۰ کیلومتر لایروبی شده ایم.

استاندار گلستان همچنین در حاشیه بازدید از بخش نمایشگاهی استان در دومین رویداد بین المللی مدیریت بحران ایران قوی گفت: این رویداد بستری مناسب برای انتقال تجارب، هم اندیشی صاحبنظران حوزه مدیریت بحران، و ارتقا سطح دانش مرتبط با مدیریت بحران خواهد بود.

زنگانه افزود: یکی از اتفاقات خوب این رویداد، حضور توامان بخش اجرایی، بخش دانشگاهی و بخش غیردولتی کشوربوده که مسلما سبب انتقال تجربیات و افزایش تعامل‌ها در هر یک از چرخه‌های مرتبط با مدیریت بحران می شود.

او ادامه داد: همچنین حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور زمینه استفاده از دانش نوین مرتبط با مدیریت بحران را فراهم میکند.
🔻استاندار گلستان اظهار داشت: تنوع بخش‌های مختلف رویداد اعم از نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی، بخش علمی، جشنواره فرهنگی هنری، بخش دانش بنیان و فناور، مانور از مزیت‌های این رویداد که همه ذینفعان مرتبط با مدیریت بحران را گرد هم آورده می‌باشد.
🔻دکتر زنگانه گفت: نگاه ما در استان گلستان در رابطه با نحوه حضور دستگاه‌های عضو در رویداد، مبتنی بر مشارکت همه دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و نه صرفا اداره کل مدیریت بحران استانداری، به جهت نمایش یک کار تیمی و گروهی است.
🔻استاندار گلستان خاطرنشان کرد: انشاالله در پایان رویداد و در اولین جلسه پیش رو ستاد، مدیرکل مدیریت بحران استان به نمایندگی از گلستان، دستاورد‌ها و تجارب کسب شده از رویداد را منتقل خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.