در یک دهه اخیر انجام شده است؛

انتشار نزدیک به ۵۷ هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور

معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور گفت: در یک دهه اخیر نزدیک به ۵۷ هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور در نشریات متعدد داخلی و بین المللی منتشر شده است.

 

 تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در آیین نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران، فناوران و کارآفرینان برتر دانشگاه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه باز و ترکیبی در بین دانشگاه‌های داخلی و بین المللی شناخته شده و ماموریت انحصاری دانشگاه باز به این دانشگاه واگذار شده است.

وی درباره ارتقاء رتبه دانشگاه پیام نور در نظام‌های رتبه بندی بین المللی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۳ بر اساس برخی از نظام‌های رتبه بندی بین المللی مانند لایدن، تایمز، گرین متریک، وبو متریک و کیو اس، این دانشگاه توانست جایگاه مناسبی در بین دانشگاه‌های ملی، آسیایی و جهانی بدست بیاورد که ضرورت دارد این جایگاه‌ها بیش از پیش تقویت شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین افزود: در نظام علم سنجی وزارت علوم، دانشگاه پیام نور نیز در بین همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رتبه ۱۷ را در کشور دارد که نشان از کیفیت آموزشی این دانشگاه است.

تقی زاده همچنین ادامه داد: دانشگاه باید به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کند و رشته‌ها بر مبنای پیوست اشتغال و همچنین تقاضامحوری در سطح استان‌ها متمرکز شوند.

وی تصریح کرد: رویکرد مهارتی در دانشگاه مورد تاکید است و جنبه‌های مهارتی رشته‌های دانشگاه در حال افزایش می‌باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور در پایان گفت: ۲۰ پژوهشکده در سطح دانشگاه پیام نور وجود دارد که ظرفیت بالایی برای کمک به دانشگاه دارند.

انتشار نزدیک به ۵۷ هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور در نشریات متعدد داخلی و بین المللی 

 خدیجه دیده‌بان سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز در این نشست اظهار داشت: اصلی‌ترین موتور پیشرفت جامعه پژوهش می‌باشد که می‌تواند کاستی‌ها و مسائل جامعه را شناسایی و حل کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور با ۳۵۰۰ عضو علمی که نزدیک به ۴۰۰ نفر از آن‌ها استاد تمام و دانشیار می‌باشند سهم بسزایی در پژوهش کشور دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه همچنین گفت: در یک دهه اخیر نزدیک به ۵۷ هزار مقاله توسط دانشگاهیان پیام نور در نشریات متعدد داخلی و بین المللی منتشر شده است.

دیده بان درباره نشریات فعال دانشگاه گفت: در حال حاضر ۲۹ نشریه فعال در دانشگاه وجود دارد که ۱ نشریه به زبان عربی و ۵ نشریه نیز به زبان انگلیسی می‌باشد.

لازم به ذکر است در این مراسم که با حضور دکتر صالحی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برگزار شد از پژوهشگران برتر مناطق ده گانه دانشگاه به صورت حضوری و مجازی تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.