دیدار سرپرست وزارت خارجه طالبان از سفارت افغانستان در تهران

سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان گفت سفارت ایران و کنسولگری‌های این کشور در ولایات مختلف باز است و سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری‌های آن در مشهد و زاهدان نیز فعال هستند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان به سفارت افغانستان در تهران رفت و از بخش‌های مختلف آن بازدید به عمل آورد.

متقی گفت خدمات سفارت افغانستان در تهران به هزاران مراجعه‌کننده در طی روز بدون هیچ گونه تعصبی صورت می‌گیرد.

سرپرست وزارت خارجه همچنین ارتباط و تعلقات میان افغانستان و جمهوری اسلامی ایران را در بهترین حالت توصیف کرد و گفت: سفارت ایران و کنسولگری‌های این کشور در ولایات مختلف باز است و فعالیت می‌کند و سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری‌های آن در مشهد و زاهدان نیز فعال هستند.

وی افزود علاوه بر این روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی دو کشور نیز وجود دارد و رو به پیشرفت است و پروژه‌های مختلف در دست کار می‌باشد.

سرپرست وزارت خارجه روز جمعه به تهران سفر کرده است و بعد از ظهر روز شنبه (۲ جدی) در کنفرانس بین المللی تهران در مورد تحولات افغانستان سخنرانی کرد و مواضع افغانستان را در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیان نمود و این جنایات را به شدت محکوم کرد.

امیرخان متقی بعد از ظهر روز یکشنبه نیز در تهران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و نیز کاظمی قمی سفیر و نماینده این کشور در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکای جنایتکار و بعدش طالبان که باعث بدبختی مردم ستمدیده افغانستان شده که ملیون ها نفر آواره شدند
آخرین اخبار