گزارش‌های هولناک از شکنجه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که گزارش‌های متعددی از شکنجه‌ فلسطینی‌هایی که در غزه و کرانه باختری اشغالی بازداشت شده‌اند را دریافت کرده است.

باشگاه اسرای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ به جنایت بازداشت ظالمانه در حق فلسطینی‌ها ادامه داده و از افشای سرنوشت، محل بازداشت و تعداد آن‌ها خودداری می‌کنند، اما می‌دانیم که تعدادی زن، دختر بچه و سالخورده از جمعه افراد بازداشت شده هستند.

وبگاه عربی‌پست گزارش داد، این باشگاه در ادامه از تمامی نهاد‌های حقوقی بین‌المللی و در راس آن‌ها سازمان ملل خواست، رژیم اشغالگر صهیونیستی را تحت فشار بگذارد تا سرنوشت آن‌ها را مشخص کرده و شکنجه‌ها در حق آن‌ها را متوقف کند.

 این باشگاه در ادامه ویدیویی را منتشر کرد که در آن یک فرد سالخورده دیده می‌شود که روی پا‌ها و مچ دست‌هایش آثار کبودی و زخم دارد، او یکی از افراد بازداشت شده در غزه است که به تازگی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده‌است.

مرکز امور اسرای فلسطینی و باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه مشترکی فاش کردند که نائل البرغوثب، اسیر ۶۶ ساله فلسطینی هنگام انتقال از زندان عوفر در غرب رام‌الله به زندان جلبوع در شمال اراضی اشغالی شکنجه شده‌است.

در این بیانیه مشترک آمده‌است، البرغوثی با باتوم و تفنگ به تمام نقاط بدنش ضرباتی زده شد، او و دیگر دوستان اسیرش سه ساعت متوالی کتک زده شدند.

در این بیانیه تاکید شد، این اتفاق حدود دو ماه قبل اتفاق افتاد و این مطلب به وکیل البرغوثی هنگام بازدید از زندان شطه گزارش شد.

 در بیانیه یاد شده به نقل از البرغوثی آمده‌است، ضربات به سینه و دنده‌ها وارد شد و در نتیجه آن بیشتر اسرا دچار شکستگی و کبودی شدند.

به گفته البرغوثی، شرایط بازداشت در زندان شطه بسیار سخت و پیچیده است، پنجره‌های اتاق‌ها ۲۴ ساعته باز می‌مانند و با اینکه سرما شدید است، پتو‌ها و لباس‌ها از اسرا گرفته شدند، غذا بسیار بد، نپخته، بدبو و اندک است و اتاق‌ها هم پرجمعیت هستند.

البرغوثی در قرارداد تبادلی میان حماس و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۱ آزاد شد و دوباره سال ۲۰۱۴ بازداشت شد و حکم حبس ابد او برگردانده شد و او تا الان در مجموع ۴۴ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده و این بالاترین میزان در میان اسرا است.

با تشدید چشمگیر تنش‌ها از سوی اشغالگران، مرکز امور اسرای فلسطینی و باشگاه اسرای فلسطینی نیز اعلام کردند که از هفتم اکتبر تاکنون، تعداد فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه باختری به ۴۶۹۵ تن رسید.

 در همین رابطه مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی در زندان الرمله بر محدودیت‌ها و اقدامات سرکوبگرانه خود در حق ۱۴ اسیر بیماری که در آنجا محبوس هستند، افزوده و بیماری‌های این اسرا شامل جراحت در اثر شلیک گلوله، فلج، بیماری‌های مزمن و تومور‌های بدخیم بوده و تمامی آن‌ها در شرایط بسیار سخت و بدی نگه‌داری می‌شوند و علاوه بر این‌ها به دلیل قصور‌های پزشکی دیگر اسرای این زندان نیز در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند.

 بیش از ۸۰۰ اسیر بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که از این تعداد حدود ۲۵۰ تن دچار بیماری‌های مزمن بوده و ۲۴ تن از آن‌ها از سرطان و تومور رنج می‌برند.

از هفتم اکتبر تاکنون ۲۰ هزار و ۴۲۴ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده و ۵۴ هزار و ۳۶ تن دیگر زخمی شدند، همچنین ویرانی گسترده‌ای در زیرساخت‌های غزه به وجود آمده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در آنجا رقم خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ دی ۱۴۰۲
اینها در مقابل اوین گرگم به هوا بازیه.
Canada
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
به ما ارتیاطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
شکنجه در زندان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۴ دی ۱۴۰۲
لعنت بر رژیم صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۴ دی ۱۴۰۲
چه ایرادی داره ؟ اگر واقعا ایمان دارید این جهان گذراست شکنجه باعث به جهنم رفتن دشمن و جایگاه بالاتر در بهشت به اسیر پس اصلا جای نگرانی نیست اابته اگه حرف های که به خورد ما دادین خودتون باور دارین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ دی ۱۴۰۲
این شکنجه ها تا کی تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
عجب بی شرف هستی تو که دوست داری انسانی شکنجه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۴ دی ۱۴۰۲
کی این جنگ تموم مبیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۴ دی ۱۴۰۲
صهیونیست نابود گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اللهم عجل الولیک الفرج به حق محمد و آل محمد
آمین یا رب العالمین
Canada
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۴ دی ۱۴۰۲
باشه
Iran (Islamic Republic of)
الی
۱۳:۰۴ ۰۴ دی ۱۴۰۲
بزنید همدیگرو بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۴ دی ۱۴۰۲
اسرائیل نابود گردد
آخرین اخبار