بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال برای طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) هزینه شد

رییس اداره اوقاف شهرستان خدابنده گفت: طی امسال برای اجرای طرح جامع قیدار نبی(ع) از محل عواید این موقوفه بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

علی ذوالقدری با بیان اینکه بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال برای طرح جامع بقعه قیدار نبی(ع) هزینه شد گفت: در راستای اجرای این طرح، ریالی از اعتبارات دولتی هزینه نشده است.

وی ادامه داد: با انتقال مدرسه علمیه بقعه حضرت قیدار نبی(ع) به ساختمان جدید، ۲۸ حجره قدیمی این بقعه تبدیل به زائرسرای سنتی و فروشگاه عرضه صنایع دستی و گردشگری می شود که از فروردین سال آینده آماده خدمت رسانی به زائرین، مسافرین و گردشگران است.

ذوالقدری با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی و تغییر کاربری این حجره ها هزینه شده است، گفت: همچنین زیرزمین قدیمی واقع در قسمت زیرین حجره ها با قول مساعد وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حال پاکسازی است تا در مرحله بعدی با مشارکت و مساعدت میراث فرهنگی و انجام بهسازی و نصب تجهیزات مورد نیاز به موزه فرهنگی و تاریخی شهرستان خدابنده تبدیل شود.

بنای آرامگاهی قیدار نبی(ع) در شهر قیدار (مرکز شهرستان خدابنده) در دامنه ارتفاعات با همین نام قرار دارد، این بنا متعلق به قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم (ع) از پیامبران الهی است.

قیدار نبی با نام اصلی قیدار بن اسماعیل بن ابراهیم از اجداد پیامبر اسلام است که او را فرزند اسماعیل و نیای سی‌ام حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام دانسته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.