استفاده از فناوری‌های هوشمند برای کنترل اکسیژن مصرفی بیمارستانی در زاهدان

برای نخستین بار در سطح استان سیستان و بلوچستان سامانه هوشمند اعلام هشدار اکسیژن‌ساز در بیمارستان «خاتم الانبیاء(ص)» زاهدان نصب و راه‌اندازی شد.

 رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان   اظهار داشت: یکی از مهمترین پارامترهای حیاتی بیمارستان‌ها تامین مداوم اکسیژن محسوب می‌شود و هرگونه وقفه در ارائه خدمات می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری ایجاد کند، بنابراین اطمینان از عدم افت فشار اکسیژن در طول شبانه‌روز اهمیت بالایی دارد.

محمدرضا میرادی ادامه داد: به همین منظور در این راستا سامانه‌ای مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال و هوشمند جهت تشخیص و اعلام هشدار به افراد ذیربط قبل از اینکه افت فشار در بخش درمانی احساس شود، طراحی و در محل اکسیژن سازها نصب شد که با افت فشار اکسیژن، این سامانه هم به صورت آژیر و هشدار شنیداری و هم به صورت پیامکی پرسنل پشتیبانی را مطلع می‌کند.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان گفت: استفاده از سیستم‌های مبتنی بر فناوری‌های دیجیتال و سیستم‌های هوشمند، نقش موثری در بهبود فرآیند درمان دارد.

وی افزود: در حال حاضر چهار دستگاه اکسیژن‌ساز با ظرفیت 1800 لیتر در دقیقه معادل سه برابر میزان مصرف در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان فعال بوده که نشانگر ظرفیت پشتیبان قابل قبول برای شرایط بحرانی در چرخه خدمت بیماران حاد تنفسی و افرادی که نیاز به دریافت اکسیژن دارند، است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار