متقی:

جهان اسلام اقدامات بیشتری در حمایت از مردم فلسطین انجام دهد

سرپرست وزارت خارجه طالبان تلاش بیشتر جهان اسلام را در دفاع از ملت فلسطین خواستار شد.

امیر خان متقی عصر روز شنبه در سخنرانی خود در همایش بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در طول بیش از دو ماه گذشته علیه مردم غزه تصریح کرد: تاکنون بر اساس این جنایت‌ها بیش از ۲۰ هزار نفر انسان کشته شده است که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند.

وی در سخنان خود با انتقاد از نظم کنونی جهان گفت: این نظم کنونی بر اساس تحولات جنگ جهانی دوم ایجاد شده است و با خصوصیات و ویژگی‌های قرن بیست و یکم همخوانی ندارد.

متقی با بیان این که جهان امروز شاهد استانداردها و معیارهای چندگانه بر اساس نظم کنونی در حوزه‌هایی چون حقوق بشر است، گفت: وجدان آگاه و بیدار بشری نمی‌تواند با چنین تناقض‌ها و معیارهای چندگانه‌ای همراهی کند و این رفتارها را بپذیرد.

وزیر خارجه دولت طالبان با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین یک موضوع عربی، اسلامی و انسانی است، گفت: ما از کشورهای تاثیرگذار در عرصه جهانی می‌خواهیم که نقش منصفانه‌تری در ارتباط با تحولات غزه ایفا کنند و به جنایت‌هایی که علیه مردم فلسطین در حال انجام است توجه داشته باشند.

امیر خان متقی همچنین تاکید کرد: جهان اسلام باید یکپارچه و متحدصدای مردم فلسطین و خواسته آنها را در عرصه جهانی مطرح کند.

وی با تشکر از ایران برای برگزاری این اجلاس گفت: نیاز است که دیگر کشورهای منطقه نیز دست به کار شوند و اقدامات بیشتری در حمایت از مردم فلسطین انجام دهند.

امیرخان متقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: کشور ما افغانستان بعد از چهار دهه تهاجمات بیگانه و رها شدن از اشغالگری آمریکا و ناتو اکنون به سوی امنیت و ثبات حرکت می‌کند ولی به بهانه حقوق بشر مورد تحریم قرار گرفته است و اینها همه نمونه‌ای از معیارهای دوگانه در نظم کنونی جهان است.

متقی گفت: ما امروز درد و رنج مردم فلسطین را بیش از همه درک و حس می‌کنیم و افغانستان سال‌ها قربانی تناقضات بین‌المللی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۳ دی ۱۴۰۲
مردم فلسطین ومردم افغانستان خیلی مظلومند یکی از دست اسرائیل یکی از دست طالبان