نرخ باروری در هرمزگان دو و یک دهم درصد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نرخ باروری در هرمزگان دو و یک دهم درصد است.

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: میانگین نرخ باروری در کشور، یک و شش دهم درصد است که این آمار نشان دهنده بالاتر بودن نرخ باروری هرمزگان نسبت به میانگین کشوری است.

وی گفت: هرمزگان رتبه هفتم نرخ باروری و رتبه سوم جوانی جمعیت را در بین ۳۱ استان کشور دارد.

جاودان افزود: بیشترین نرخ باروری مربوط به شهرستان‌های جاسک، میناب و بندرلنگه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:شناسایی و غربالگری زوج‌های نابارور، راه‌اندازی مرکز ناباروری در شهرستان‌های میناب و بندرلنگه، حمایت بیمه سلامت از همه زنان باردار بدون بیمه و قرارداد بیمه سلامت با مراکز ناباروری خصوصی و دولتی، از مهم‌ترین اقدامات برای جوانی جمعیت در استان است.

همچنین در این راستا، مهد کودک نشاط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واقع در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: آموزش و ارائه مشاوره‌های صحیح و علمی به خانواده ها، یکی از مهم‌ترین ابزار‌های اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

جاودان افزود: در طرح پایش و غربالگری که از جامعه هدف در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است، تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۹۳۶ زوج نابارور در استان شناسایی شده که در سه سطح مورد درمان قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کلینیک سطح یک ناباروری، در مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان‌های دولتی استان به منظور ویزیت و انجام اقدامات تشخیصی درمانی اولیه زوجین نابارور و ارجاع به سطح ۲ راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مرکز تخصصی سطح ۲ ناباروری، در بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان میناب و بیمارستان شهدا شهرستان بندرلنگه تجهیز و راه‌اندازی شده است که ویزیت تخصصی توسط متخصص زنان، اورولوژیست و خدمت تخصصی IUI در این بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

جاودان گفت: مرکز ناباروری سطح سه دانشگاه نیز در بندرعباس، تجهیز و بهینه‌سازی شده است و ویزیت فوق تخصص، جنین‌شناس، IUI، IVF، عمل جراحی تخصصی و سایر خدمات تخصصی دیگر در آن مرکز ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد هزینه‌ها تحت پوشش بیمه است، افزود: مرکز درمان ناباروری سطح سه دانشگاه طرف قرارداد بیمه‌های پایه است.

وی گفت: با توجه به اهمیت طب ایرانی اسلامی در درمان ناباروری، ویزیت پزشک متخصص طب ایرانی اسلامی نیز در شهرستان‌های میناب و بندرعباس صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.