جمع آوری ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال کمک مردمی در استان قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال کمک مردمی از ابتدای سال جدید تاکنون جمع آوری شده است.

همت امانی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال کمک مردمی از ابتدای سال جدید تاکنون جمع آوری شده که یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال آن، یعنی معادل ۵۰ درصد متعلق به مراکز نیکوکاری است.

امانی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی، مجوز فعالیت ۱۸۲ مراکز نیکوکاری را صادر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مراکز نیکوکاری توسط اقشار مختلف مردم تاسیس شده و این افراد با ارتباطی که در میان مردم دارند به نیازمندان و محرومان کمک می‌کنند.

به گفته امانی، مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در مساجد، مراکز مختلف و محله‌ها در حال امدادرسانی به نیامندان و محرومان استان قزوین هستند.

وی تصریح کرد: این مراکز نیکوکاری به سامانه‌ای دسترسی دارند که در آن کمک‌های اعطایی براساس کد ملی دریافت کننده ثبت می‌شود، در نتیجه اگر فردی در یک مرکز نیکوکاری کمکی دریافت کرده باشد، امکان رهگیری و مشاهده آن در سایر مراکز نیز وجود دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: این سامانه نه تنها مانع از سوء استفاده افراد فقیرنما می‌شود بلکه به عدالت در توزیع اقلام و کمکی‌های مختلف، منجر می‌شود که قطع یقین با استمرار و ارتقای این سامانه شاهد ارتقای روز افزون امدادرسانی به محرومان و نیازمندان خواهیم بود.

امانی یادآور شد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را از طریق مراجعه به دفاتر کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری به نیازمندان و محرومان اهدا کنند، همچنین کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* نیز امکان ارائه کمک به نیازمندان به صورت غیر حضوری را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.