فعالیت ۳۲۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان دارای ۳۲۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی فعال است گفت: از ابتدای دولت سیزدهم طرح خودکفایی به تولید گوشت مرغ با مشارکت بهره‌برداران آغاز شد.

محمدرضا سیدحسینی گفت: قبل از دولت سیزدهم فقط ۳۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز در واحدهای مرغداری فعال سیستان و بلوچستان تولید می‌شد که با اسقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاری انجام شده تعداد واحدهای مرغداری استان در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و ۱۰۰ موافقت اصولی برای راه‌اندازی واحدهای مرغداری با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان صادر شده که با این وجود حدود ۸۰ درصد از تولید گوشت مرغ این استان تامین را تامین می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرغ مورد نیاز این استان با همکاری تولید کنندگان تامین می‌شود و وضعیت مرغ تولیدی در این منطقه نسبت به ۲ سال گذشته سه برابر افزایش یافته به گونه‌ای که در درصد بسیار کمی از استان‌های همجوار آن هم به صورت زنده در سطح استان توزیع می‌شود.

وی گفت: امید است تا پایان سالجاری اگر نهاده‌ها، دان مرغ و جوجه یک روزه به موقع تامین شود علاوه بر اینکه سیستان و بلوچستان به خودکفایی و خود اتکایی برسد در بحث صادرات به استان‌ها و کشورهای همجوار هم اقداماتی انجام خواهیم داد.

برچسب ها: مرغداری ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار