در چهارمحال و بختیاری؛

میانگین حدنگاری و تثبیت مالکیت پهنه کشاورزی ۶۰ درصد است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: میانگین حدنگاری و تثبیت مالکیت در پهنه کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری به ۶۰ درصد رسیده است.

حسن بابایی در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: میانگین کشوری حدنگاری و تثبیت مالکیت در پهنه کشاورزی حدود ۴۵ درصد است که این رقم در استان چهارمحال و بختیاری با اختلاف ۱۵ درصدی به ۶۰ درصد رسیده است.

وی افزود: در خصوص تحقق شعار سال و رونق تولید نیز صدور سند برای واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی و کشاورزی نیز به جد در دستور کار قرار گرفته است به‌طوری‌که تاکنون ۷۰ درصد واحد‌ها در کشور دارای سند رسمی شده‌اند و در سفر‌های استانی بسیاری از واحد‌های تولیدی که دارای اسناد مالکیت آتیه هستند زمینه صدور اسناد رسمی برای آن‌ها فراهم می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز امروز سند رسمی به هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی اعطا می‌شود و در مجموع چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استان برتر کشور در حوزه صدور سند و حدنگاری است.

وی ادامه داد: سازمان ثبت این آمادگی و اعلام همکاری را در خصوص حمایت از واحد‌های تولیدی دارد.


بیشتر بخوانید


بابایی با اشاره به موضوع سند رسمی املاک روستایی گفت: برای واحد‌های روستایی که دارای سند آتیه هستند با همکاری بنیاد مسکن تثبیت مالکیت می‌شوند و سند رسمی برای آن واحد‌ها صادر می‌شود که در اینجا باید تاکید کرد که بابت تحویل این سند‌ها به روستاییان هزینه‌ای نباید دریافت شود.

وی با بیان بررسی طرح الزام به تنظیم اسناد غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با توجه به تکالیف متنوع، متعدد و مختلفی که برای ۲۰ دستگاه اجرایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در نظر گرفته شده است در خصوص تنظیم اسناد غیرمنقول در این طرح تعریف شده است با تصویب و ابلاغ این قانون معاونت‌های حقوقی دستگاه‌ها نسبت به مطالعه طرح و اجرای آن باید اقدام کنند.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صدور سند رسمی محاسن زیادی برای استان‌ها دارد به‌طوری‌که از یک سو منجر به رونق تولید و اشتغال می‌شود و از سوی دیگر کاهش اختلافات و جلوگیری از مهاجرت را به همراه دارد.

وی افزود: تثبیت مالکیت و صدور سند رسمی برای زمین‌های کشاورزی، روستایی و واحد‌های صنعتی در استان به صورت قرارگاهی در حال انجام است و تاکنون اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است بطوریکه از میانگین کشور در حدنگاری زمین‌های کشاورزی ۱۵ درصد جلوتر هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.