مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت:

تاکنون بیش از ۲۱ میلیون نفر در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از غربالگری ۲۱ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۸۴ نفر در پویش ملی سلامت خبر داد.

جلسه گزارش دهی و هماهنگی کمیته پویش ملی سلامت با حضور دکتر پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی، دکتر فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و نمایندگان معاونت ها، برگزار شد.

در این جلسه، دکتر کوروش اعتماد، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی و دستگاه‌های ذیربط، اطلاع رسانی و همچنین مکاتبات انجام شده با وزارت کشور، استانداران و فرمانداران، ارائه داد.

تهیه جدول برآورد نیاز گلوکومتر و نوار قندخون دانشگاه‌ها و مکاتبه با سازمان غذا و دارو، تعیین حجم نمونه به تفکیک دانشگاه‌ها برای ارزیابی کیفی غربالگری، تشکیل جلسات قرارگاه و کمیته معین و پیگیری مصوبات، تهیه گزارش روزانه غربالگری و درج در سایت وبدا، مکاتبه با بسیج و هلال احمر برای مشارکت در پویش، برگزاری نشست خبری، طراحی چک لیست و برنامه ریزی پایش دانشگاهی و تخصیص اعتبارات نیز از جمله اقدامات انجام شده در این پویش عنوان شد.

به گفته اعتماد، تاکنون ۲۱ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۲۸۴ نفر در پویش ملی سلامت غربالگری شدند و از این تعداد، ۴۳۰ هزار و ۲۲۷ نفر با احتمال ابتلا به فشارخون جدید، ۲۶۷ هزار و ۲۷۷ نفر با احتمال ابتلا به دیابت جدید، ۴ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۸۷ نفر پیش فشارخون بالا و یک میلیون و ۵۶۴ نفر هزار و ۳۶۶ نفر نیز پیش دیابتی، شناسایی شدند.

گفتنی است، دکتر سید محمد پورحسینی، مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی در این جلسه بر مشارکت و هماهنگی بین بخشی و افزایش اطلاع رسانی به منظور مشارکت بیشتر مردم، تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار